Promoure la generació de preguntes filosòfiques a l'aula

Show simple item record

dc.contributor González Guardiola, Juan
dc.contributor.author Lidón Planas, Francisca
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-21T09:42:41Z
dc.date.available 2024-10-21T09:42:41Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166473
dc.description.abstract [cat] L’objectiu principal del present treball de fi de màster és presentar una proposta didàctica per promoure que els alumnes generin més i millors preguntes filosòfiques a l’aula. Per aconseguir aquest propòsit, s’ha dividit el treball en dues parts diferenciades. D’una banda, s’ha fet un marc teòric que consta de tres punts. En primer lloc, s’ha estudiat l’origen de la pregunta filosòfica com a mètode d’ensenyament en la història de la filosofia. En segon lloc, s’ha detallat en què consisteix una pregunta filosòfica, diferenciant-la de la pregunta científica. En tercer lloc, s’han comparat els models Lipman i Brenifier, dos mètodes actuals d’ensenyament que utilitzen la pregunta filosòfica com a recurs principal per a l’aprenentatge dels seus alumnes. D’altra banda, s’ha dissenyat una activitat per dur a terme a classe que motivi i impulsi els alumnes a interrogar filosòficament. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 1 - Filosofia i psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Pregunta ca
dc.subject.other Filosofia ca
dc.subject.other Aula ca
dc.title Promoure la generació de preguntes filosòfiques a l'aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:25:48Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics