| dc.contributor | Esteve Moreno, Felipe María | |
| dc.contributor.author | Ribot Melis, Jaume | |
| dc.date | 2023 | |
| dc.date.accessioned | 2024-10-21T11:57:45Z | |
| dc.date.available | 2024-10-21T11:57:45Z | |
| dc.date.issued | 2023-06-16 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/166481 | |
| dc.description.abstract | [cat] La intel·ligència artificial (IA) ha emergit com una de les tecnologies més disruptives del nostre temps i ha arribat per quedar-se. A mesura que avancem cap a un món cada cop més digital, la IA està prenent un paper cada cop més dominant en la nostra societat i es troba en constant expansió. Pot ser comparada amb l'arribada de la calculadora a les aules de matemàtiques, un canvi significatiu que va transformar la manera en què abordem i apliquem les matemàtiques. Aquesta nova tecnologia va ser inicialment vista amb escepticisme, amb crítiques que argumentaven que els estudiants es tornarien dependents de la calculadora i perdrien habilitats essencials de càlcul. Amb el temps, però, es va adonar que la calculadora era una eina que complementava les habilitats matemàtiques dels estudiants. En lloc de reemplaçar la capacitat de calcular mentalment, la calculadora va permetre als estudiants centrar-se en la comprensió dels conceptes matemàtics fonamentals i aplicar-los en problemes més complexos. Això va alliberar temps i recursos per a altres aspectes de l'aprenentatge matemàtic. De manera similar, la IA està començant a transformar diversos àmbits de la nostra societat, des de la medicina i l'automatització industrial fins als vehicles autònoms i l'assistència virtual. La IA té la capacitat d'analitzar grans quantitats de dades, identificar patrons i prendre decisions basades en aquestes dades amb una precisió i rapidesa que supera les capacitats humanes. Aquesta tecnologia permet resoldre problemes complexos, millorar l'eficiència, optimitzar processos i proporcionar resultats més precisos en diverses disciplines. la IA pot millorar les capacitats de les persones en àrees com l'anàlisi de dades, la presa de decisions i l'automatització de tasques repetitives, alliberant-les per dedicar-se a tasques més creatives i complexes. Aquest treball pretén educar sobre les principals intel·ligències artificials desenvolupades en l'actualitat, categoritzant el tipus d'intel·ligència artificial i indicant el seus principals usos. Una vegada sabut els tipus d'intel·ligència artificial que hi ha, es plantegen els chatbots com a nova eina TIC, essent el més famós en el moment de la redacció d'aquest document el ChatGPT de l'empresa OpenAI. Es veuran també quines estratègies podem emprar per a evitar que l'alumnat abusi d'aquesta tecnologia durant les tasques docents i recomanacions per a poder crear tasques que dificultin la seva trivialització amb els chatbots. Es discuteix l'ús d'aquesta nova eina per part de l'alumnat i quins riscs pot tenir associats. També es pot veure el resultat i l'explicació d'una enquesta sobre l'ús dels programes d'IA per part d'alumnat de CFGM i CFGS de la branca d'informàtica. Finalment, a l'annex d'aquest mateix document, es pot veure un exemple d'ús del ChatGPT per a la creació d'una unitat de treball per a Formació Professional. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | 004 - Informàtica | ca |
| dc.subject | 17 - Ètica. Filosofia pràctica | ca |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject.other | Educació | ca |
| dc.subject.other | Docència | ca |
| dc.subject.other | Intel·ligència artificial | ca |
| dc.subject.other | ChatGPT | ca |
| dc.subject.other | Ètica | ca |
| dc.title | Ús d'eines d'intel·ligència artificial pel desenvolupament docent a cicles formatius | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2024-06-03T11:25:43Z |