L'ansietat en la població adolescent: una proposta d'intervenció per a l'alumnat de 4t d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Garrido Pascual, Maria
dc.contributor.author Ramis Pou, Mariona
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-21T12:16:33Z
dc.date.available 2024-10-21T12:16:33Z
dc.date.issued 2023-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166483
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Màster posa sobre la taula un dels aspectes més rellevants de l’actual societat. Pretén analitzar les diverses causes i els diferents aspectes que intervenen en l’experiència de l’ansietat dins el context educatiu. Centrant-se especialment en els joves que actualment es troben en la transició del període de l’adolescència, la qual esdevé una etapa complexa en molts casos. Arran d’aquí, es parla sobre la quantitat existent d’evidències que ens porten a prendre consciència de la importància d’atendre l’aspecte de l’ansietat i el desgavell que ha suposat l’augment dels casos d’aquesta en els últims anys. Per consegüent, arran de les dades aplegades, es desenvolupa un projecte d’intervenció educativa dirigit a l’alumnat de 4t d’ESO amb la principal intenció de prevenir i aprendre a gestionar els símptomes de l’ansietat. El qual s’aconsegueix traçar arran d’un conjunt de 12 sessions a realitzar durant les hores de tutoria esmentades en el Pla d’Acció Tutorial del centre. Pel que fa a la composició dels continguts i en la manera de treballar, m’he basat en les evidències i mesures que he anat descobrint i qualificant d’efectives durant el meu propi procés personal i professional. ca
dc.description.abstract [eng] This Master's Thesis addresses one of the most significant aspects of contemporary society. Its objective is to analyze the causes and different factors involved in the experience of anxiety within the educational setting, with a specific focus on adolescents going through a challenging transition period. The thesis highlights the growing evidence that emphasizes the importance of addressing anxiety and the increasing number of cases in recent years. Based on the gathered data, an educational intervention project is being developed to prevent and help manage anxiety symptoms among 4th grade ESO students. This project consists of a series of 12 sessions, integrated into the center's Tutorial Action Plan, aimed at teaching students how to prevent and cope with anxiety. The content and approach of the intervention are based on effective measures that have been identified through personal and professional experiences. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Ansietat ca
dc.subject.other Intervenció ca
dc.subject.other Adolescència ca
dc.subject.other Anxiety ca
dc.subject.other Intervention ca
dc.subject.other Adolescents ca
dc.title L'ansietat en la població adolescent: una proposta d'intervenció per a l'alumnat de 4t d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:25:46Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics