El museu virtual científic com a recurs educatiu innovador: fomentant l'aprenentatge integral a l'educació secundària obligatòria

Show simple item record

dc.contributor Mir Mas, Margalida
dc.contributor.author Barceló Bauzà, Miquela
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-23T06:26:08Z
dc.date.available 2024-10-23T06:26:08Z
dc.date.issued 2023-07-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166493
dc.description.abstract [cat] Els darrers anys, metodologies innovadores com l’aprenentatge per descobriment, l’aprenentatge cooperatiu, l’aprenentatge basat en problemes o la instrucció interdisciplinària han suposat un capgirament del sistema educatiu tradicional per transformar-lo progressivament en una educació per competències i transversal. D’aquesta manera, el present Treball de Fi de Màster (TFM) té com a finalitat desenvolupar un projecte interdisciplinari innovador per a l’alumnat d'educació secundària obligatòria (ESO), centrat en la creació d'un museu virtual de ciència. Aquesta proposta té com a objectiu principal fomentar l'aprenentatge competencial i interdisciplinari, integrant les àrees de biologia i geologia, física i química, informàtica i llengua catalana alhora que es promou l’alfabetització científica dels estudiants. El museu virtual es proposa per ser una plataforma educativa interactiva en què els alumnes de diferents nivells puguin explorar, aprendre i contribuir a diferents apartats relacionats amb temes científics treballant de manera col·laborativa, introduint una visió holística de la ciència i fomentant el desenvolupament del pensament crític i les habilitats de resolució de problemes, tot emmarcant-se dins un aprenentatge competencial. A més, un aspecte destacat d’aquesta proposta és que es desenvolupi de forma progressiva, a mesura que els alumnes avancin de curs, fent que els estudiants puguin seguir el seu progrés i participar activament en el creixement continu del museu virtual. Seguint la mateixa línia, la proposta de museu virtual ofereix una experiència d’aprenentatge immersiva i flexible, i està pensada per estimular la motivació i la implicació dels alumnes envers la ciència i la tecnologia fomentant un aprenentatge actiu, autònom i significatiu alhora que es genera un sentiment de pertinença i implicació vers el seu aprenentatge. Finalment, es presenta una proposta didàctica que permet aplicar les característiques del projecte a l’etapa de 3r d’ESO. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 0 - Generalitats ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Museu Virtual ca
dc.subject.other Aprenentatge Basat en Projectes ca
dc.subject.other Treball Interdisciplinari ca
dc.subject.other Aprenentatge Competencial ca
dc.subject.other Aprenentatge per Descobriment ca
dc.title El museu virtual científic com a recurs educatiu innovador: fomentant l'aprenentatge integral a l'educació secundària obligatòria ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-05-03T09:31:41Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics