[cat] Mallorca ha esdevingut un dels punts de major afluència de turistes a un nivell global. La indústria local va començar a veure el seu desenvolupament a partir de finals del segle XIX, i arrel d’aquest és que ha anat construint-se tot un imaginari envers l’illa que respon de tota una sèrie de biaixos en clau de gènere, d’etnicitat, de classe i de colonialisme. En aquest treball es fa un recorregut per els diferents tòpics que han contribuït a generar la imatge que avui dia comparteixen molts dels seus visitants, concretament els que s’ubiquen al barri de l’Arenal en un model d’entreteniment conegut com Ballermann. La recerca bibliogràfica i el treball de camp han permès una aproximació a l’escena específica de la Bierstraße o ‘carrer de la cervesa’, un indret del qual l’ocupació de l’espai sonor respon directament de tots els biaixos amb què s’ha configurat la indústria turística en l’illa.
[eng] Mallorca has become one of the most popular tourist destinations globally. The tourism industry began its development in the late 19th century, leading to the creation of an entire imaginary around the island that reflect various biases related to gender, ethnicity, class, and colonialism. This study examines the different tropes that have contributed to shaping the image shared by many of its visitors today, particularly those located in l’Arenal district within an entertainment model known as Ballermann. Through bibliographical research and fieldwork, the research focuses on the specific scene of Bierstraße or ‘beer street’, where the occupation of sonic space directly reflects the biases ingrained in the island’s tourism industry.