[cat] Aquest Treball final de Màster pretén donar un punt de vista diferent a una de les
metodologies actives més utilitzades en la docència actual, l’aula invertida.
Després d’una breu introducció i de definir els objectiu del treball es comença
amb la contextualització i l’explicació de com han anat evolucionant aquestes
metodologies al llarg del temps. Aquesta primera part serviria per ubicar quin és
l’estat de la qüestió i profunditzar en el que és el funcionament pròpiament dit de
l’aula invertida, junt amb la teoria de Vygotsky, per tal de donar aquest nou
enfocament a la metodologia activa. Finalment, es fa una proposta d’aplicació
d’aquesta visió de l’aula invertida a les aules. L’aplicació de l’aula invertida es fa
amb un grup de quart d’ESO i un de primer de Batxillerat. El treball acaba amb
les aportacions que fa als ODS de l’Agenda 2030 i un seguit de reflexions
personals i conclusions sobre els objectius inicials que se’n poden extreure del
treball en el seu conjunt.
[eng] This Master’s thesis aims to give a different view to one of the active
methodologies most used in the current teaching, the Flipped Classroom. After a
brief introduction and the definition of the objectives of the thesis,
contextualization starts explaining how these methodologies have evolved over
time. This first part talks about the state of the matter and it then deepens into the
proper functioning of the Flipped Classroom, along with Vygotsky's theory, in
order to bring this new approach to the active methodology. Finally, a proposal is
made for the application of this vision of the flipped classroom, more specifically
in a 4th grade ESO group and also in a first grade Bachelor group. The work ends
with the contributions made to the SDG in the 2030 Agenda and a series of
personal reflections and conclusions that can be drawn from the whole thesis and
the goals defined at the beginning.