[cat] Al llarg del temps s'ha discutit la relació entre arquitectura i pedagogia, no obstant això, en les diverses reformes educatives de l'Estat Espanyol, no s'han realitzat canvis significatius respecte als espais educatius. Aquesta investigació proposa un espai educatiu basat en l'arquitectura neonòmada per als alumnes de secundària, demostrant l'estreta connexió entre arquitectura i educació a través d'un recorregut històric. Avui dia, els espais dels centres educatius han de ser considerats recursos educatius que vagin de la mà del projecte pedagògic, siguin motivadors i generin aprenentatge en un entorn en constant evolució. És essencial que els espais s'adaptin a aquest ritme i que els usuaris puguin establir-hi vincles emocionals. És necessari transformar els espais educatius actuals per acollir les metodologies actives i les diferents maneres d'aprendre. Això implica crear espais actius, flexibles i estimulants que permetin l'aprenentatge en moviment i la llibertat d'expressió. Per tal de combatre els desafiaments que presenta actualment l'Educació Secundària Obligatòria, és hora de considerar la neuroarquitectura, les relacions humanes i les metodologies emprades, per a una educació més creativa, enriquidora i motivadora.
[eng] The relationship between architecture and pedagogy has been discussed over time, however, in the different educational reforms of the Spanish state, there has been no significant change in educational spaces. This research proposes an educational space based on a neo-nomadic architecture for high school students, illustrating the close link between architecture and education through a historical journey. Nowadays, the spaces of educational buildings should be considered as educational resources that meet pedagogical objectives and generate learning experience in a constantly evolving environment. It is essential that spaces adapt to this rhythm and that users can establish emotional bonds with it. It is necessary to transform the current educational spaces to accommodate the new active teaching methodologies and the different modes of learning. It's about creating active, flexible and challenging spaces where you can learn on the move and be free to explore. It is time to combat the challenges that currently presents the High School Educational Spanish system, by considering the neuroarchitecture, human relations and the active methodologies for a more creative, enriching and motivating education spaces.