La codocència com a eina per aplicar metodologies més inclusives a les classes d’anglès

Show simple item record

dc.contributor Cantamisa Mercadal, Marta
dc.contributor.author Bonet Bosch, Marina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-10-29T10:54:30Z
dc.date.available 2024-10-29T10:54:30Z
dc.date.issued 2023-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166531
dc.description.abstract [cat] La diversitat està a l’ordre del dia, i encara més en l’àmbit educatiu, un espai on es dona l’oportunitat d’incloure i respectar totes les diversitats. Tot i que les escoles lluiten per la inclusió, encara hi queda molt per aconseguir una educació de qualitat. Els objectius d’aquest article són, per una banda, estudiar si l’aplicació de la docència compartida és una de les vies per poder aplicar metodologies més inclusives dins les aules de secundària d’anglès i, per altra banda, fer una proposta de suggeriments de millora. La investigació té lloc a un centre concertat de Ciutadella de Menorca i hi participen activament 56 persones (2 professores i 54 alumnes). Per a l’extracció de dades s’han utilitzat dues enquestes, una destinada a cada col·lectiu. Els resultats demostren que, per a l’alumnat, la codocència té molts beneficis, com ara un augment del suport individualitzat i de l’aprenentatge continu, la possibilitat de participació de tota la classe, l’augment del treball cooperatiu, entre d’altres. Per altra banda, els resultats també demostren que per al professorat la codocència és una eina per millorar i enriquir-se professionalment. Tanmateix, l’estudi notifica algunes dificultats, com ara la manca de coordinació i comunicació o la falta de temps per planificar les classes, aspectes que s’han de tenir present al moment d’aplicar la codocència. ca
dc.description.abstract [eng] Diversity is very present nowadays, and even more so in the educational sector, a space where you have the opportunity to include and respect all individuals. Schools are facing this challenge and although they are fighting for the inclusion of all pupils there is still a long way to go to achieve quality education. The aim of this paper is, to study if the application of coteaching is one of the tools to apply more inclusive methodologies in English secondary schools and, in addition, to propose suggestions for improvement for its application. The research takes place in an associated center in Ciutadella de Menorca with the participation of 56 educational agents (2 teachers and 54 students). The assessment is collected using two surveys, one for each group. Most findings suggest that co-teaching has many benefits, such as the increase in individualized support and permanent learning, as well as in cooperative work or the active participation of the whole class. On the other hand, the results also show that for teachers, co-teaching is a tool for professional improvement. However, the study reports some challenges, such as the lack of coordination and communication or the lack of time to plan classes, aspects to take into account when applying coteaching. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Codocència ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Diversitat ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Coteaching ca
dc.subject.other Inclusive education ca
dc.subject.other Diversity ca
dc.title La codocència com a eina per aplicar metodologies més inclusives a les classes d’anglès ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-05-03T09:30:37Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics