Ensenyança-aprenentatge d'una llengua estrangera per a alumnes amb Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) en Educació primària: una revisió sistemàtica

Show simple item record

dc.contributor Aguilar Mediavilla, Eva María
dc.contributor.author Alcolea Ribas, Aida
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-04T10:28:45Z
dc.date.issued 2023-09-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166579
dc.description.abstract [cat] Aquest estudi presenta una revisió sistemàtica de les estratègies d’ensenyançaaprenentatge de l’anglès com a llengua estrangera per a estudiants amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) durant l’etapa d’educació primària. Mitjançant un anàlisi de la literatura disponible, s’exploren diverses tècniques educatives que han demostrat ser eficaces en aquest context. Les troballes posen de manifest la importància d’adaptar les metodologies d’ensenyament a les necessitats particulars d’aquests i aquestes estudiants, destacant la interacció lúdica, la tutoria personalitzada i la integració de la tecnologia com a estratègies prometedores. Malgrat les limitacions existents en la quantitat de recerca disponible, cal subratllar la importància de crear entorns inclusius i adaptats a les necessitats individuals i específiques dels infants amb TEA. ca
dc.description.abstract [eng] This study presents a systematic review of teaching and learning strategies for English as a Foreign Language (EFL) for students with autism spectrum disorder (ASD) during their primary education years. Through the analyses of the available literature, various educational techniques are explored, which have shown effectiveness in this context. The findings underscore the importance of adapting teaching methodologies to the specific needs of these students, highlighting playful interaction, personalized tutoring, and technology integration as promising strategies. Despite the existing limitations in the quantity of available research, it is important to underline the necessity of creating inclusive environments that are adapted to the individual and specific needs of students coexisting with ASD. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject.other Trastorns de l’espectre autista (TEA) ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Disseny universal ca
dc.subject.other Procés d’ensenyament-aprenentatge ca
dc.subject.other Llengua estrangera ca
dc.subject.other Metodologies ca
dc.subject.other Estratègies ca
dc.subject.other Autistic spectrum disorder (ASD) ca
dc.subject.other Inclusive education ca
dc.subject.other Universal design ca
dc.subject.other English as a foreign language ca
dc.subject.other Teaching-learning process ca
dc.subject.other Methodologies ca
dc.subject.other Strategies ca
dc.title Ensenyança-aprenentatge d'una llengua estrangera per a alumnes amb Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) en Educació primària: una revisió sistemàtica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-28T09:14:42Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics