[cat] Encara que les tecnologies s’han anat incorporant de forma progressiva en
l’àmbit educatiu, les investigacions a escala nacional que tenen com a objecte
d’estudi l’ús de les tecnologies en l’orientació educativa als centres d’educació
secundària són limitades. A més a més, l’educació està evolucionant cap a
iniciatives i pedagogies on l’organització és cada vegada més horitzontal i les
quals promouen un treball més col·laboratiu i en xarxa. En aquest sentit, el
present treball pretén fer una revisió bibliogràfica respecte a la contribució de les
tecnologies als departaments d’orientació en els seus diversos àmbits
d’intervenció i en el treball en xarxa a l’etapa d’educació secundària. Després, es
fa una proposta de millora organitzativa a través de la tecnologia com a eina de
suport educativa al treball en xarxa i als plans i programes del departament
d’orientació de l’IES Nou Llevant. Consegüentment, es proposa la integració d’un
espai a la pàgina web del centre anomenat Espai Orientació.
[eng] Although technologies have been progressively incorporated in the educational
field, national research on the use of technologies in educational guidance in
secondary schools is scarce. Education is evolving towards initiatives and
pedagogies where organisation is increasingly horizontal, and which promote
more collaborative and networked work. In this line, the present work aims to
make a bibliographical review regarding the contribution of technologies in
guidance departments in their areas of intervention and network in secondary
education. Afterwards, a proposal is made for organisational improvement
through technology as an educational tool for networking and for plans of the
guidance department of IES Nou Llevant. Accordingly, it’s proposed to integrate
a space on the school's website dedicated to guidance, called Espai Orientació.