[cat] Al llarg dels últims anys, l’educació s’ha vist potenciada cap a un enfocament
basat en l’aprenentatge actiu i participatiu, en el qual els estudiants passen a ser
els protagonistes del seu propi aprenentatge. D’aquesta manera, es fomenta
l’aprenentatge experiencial, el treball en equip, la resolució de problemes i
l’aplicació pràctica dels coneixements. Una de les noves metodologies emprades
és l’anomenat Aprenentatge servei (ApS), la qual combina la intencionalitat
acadèmica amb la participació en projectes de serveis a la comunitat. L’aplicació
d’aquesta metodologia en educació implica integrar activitats en el currículum
escolar per a fomentar l’aprenentatge significatiu i el compromís cívic en els
estudiants. Per aquest motiu, el següent estudi es tracta d’una proposta d’ApS
aplicada a l’alumnat de 1r d’ESO del centre IES Sa Colomina (Eivissa), tot i que,
aquesta podria ser aplicada indiferentment a altres nivells i centres educatius. A
més, cal remarcar que aquest projecte treballa de manera directa amb els
Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), per tal de fomentar la
consciència ambiental i promoure accions concretes en benefici del medi
ambient i a la comunitat més propera al centre educatiu.