L’Aprenentatge de Serveis com a metodologia educativa: un cas pràctic per l’assignatura de Biologia i Geologia

Show simple item record

dc.contributor Mató Petit, Teresa
dc.contributor.author Torres Ramis, Agnès
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-07T13:33:38Z
dc.date.available 2024-11-07T13:33:38Z
dc.date.issued 2023-07-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166669
dc.description.abstract [cat] Al llarg dels últims anys, l’educació s’ha vist potenciada cap a un enfocament basat en l’aprenentatge actiu i participatiu, en el qual els estudiants passen a ser els protagonistes del seu propi aprenentatge. D’aquesta manera, es fomenta l’aprenentatge experiencial, el treball en equip, la resolució de problemes i l’aplicació pràctica dels coneixements. Una de les noves metodologies emprades és l’anomenat Aprenentatge servei (ApS), la qual combina la intencionalitat acadèmica amb la participació en projectes de serveis a la comunitat. L’aplicació d’aquesta metodologia en educació implica integrar activitats en el currículum escolar per a fomentar l’aprenentatge significatiu i el compromís cívic en els estudiants. Per aquest motiu, el següent estudi es tracta d’una proposta d’ApS aplicada a l’alumnat de 1r d’ESO del centre IES Sa Colomina (Eivissa), tot i que, aquesta podria ser aplicada indiferentment a altres nivells i centres educatius. A més, cal remarcar que aquest projecte treballa de manera directa amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), per tal de fomentar la consciència ambiental i promoure accions concretes en benefici del medi ambient i a la comunitat més propera al centre educatiu. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Aprenentatge servei (ApS) ca
dc.subject.other Espai verd ca
dc.subject.other Consciència ambiental ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.title L’Aprenentatge de Serveis com a metodologia educativa: un cas pràctic per l’assignatura de Biologia i Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:29:44Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics