Anàlisi d’aspectes positius i negatius que presenta un institut ubicat al districte del Llevant de Palma per promoure una educació inclusiva i atenció a la diversitat

Show simple item record

dc.contributor López Roca, Núria
dc.contributor.author Ruiz Alomar, Andrea
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-08T12:15:46Z
dc.date.issued 2023-07-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166688
dc.description.abstract [cat] L’educació inclusiva i l’atenció a la diversitat en aquests darrers anys ha notat un progrés significatiu en el sistema educatiu gràcies al treball que es du fent des de fa dècades per part dels professionals formats en la temàtica i a la normativa. Tot i això, les figures que també són influenciables per aquesta transformació són els docents i les famílies, aquells que formen part del dia a dia de l’alumnat. Per tant, es pot dir que és prou important el treball en xarxa per continuar amb l’evolució i el canvi per tal de promoure una educació inclusiva a l’entorn educatiu. Doncs, en el present treball de caràcter qualitatiu, s’han plantejat una sèrie d’objectius que permetran la investigació d’aquests. En primer lloc, es tracta de donar resposta a la recerca bibliogràfica respecte al paradigma inclusiu. Per altra banda, es pretén conèixer l’evolució de l’educació inclusiva en el marc legislatiu. També, s’analitzarà el rol que es desenvolupa per part del departament d’orientació, els docents i les famílies. Per últim, un cop finalitzat el període de pràctiques en un institut ubicat al districte del Llevant, s’ha extret una sèrie d’aspectes positius i negatius que permetran fer una anàlisi DAFO (debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats) a escala interna i externa de l’institut comptant amb la participació dels docents que poden o no afectar en l’aplicació de principis i metodologies, l’atenció a la diversitat i una educació inclusiva, de qualitat, igualtat i equitat. En conseqüència dels resultats, s’ha reflectit un decàleg pel departament d’orientació com a proposta d’intervenció per ajudar a minvar la situació a partir d’una sèrie de suggeriments. ca
dc.description.abstract [eng] Inclusive education and attention to diversity in recent years has seen significant progress in the education system thanks to the work that has been carried out for decades by professionals trained in the subject and in regulations. However, the figures who can also be influenced by this transformation are teachers and families, those who are part of the pupils' day-to-day lives. Therefore, it can be said that it is very important to work in a network to continue with the evolution and change in order to promote inclusive education in the educational environment. Therefore, in this qualitative study, a series of objectives have been set out that enable the research to be carried out. Firstly, the aim is to respond to the bibliographical research on the inclusive paradigm. On the other hand, the aim is to learn about the evolution of inclusive education in the legislative framework. It will also analyse the role played by the guidance department, teachers and families. Finally, once the work experience period has ended in a school located in the Llevant district, a series of positive and negative aspects have been drawn up that allow a SWOT analysis to be carried out (weaknesses, threats, strengths and opportunities) at internal and external level of the institute with the participation of teachers that may or may not affect the application of principles and methodologies, the attention to diversity and an inclusive, quality, equal and fair education. As a result of the results, a decree has been drawn up by the guidance department as a proposal for intervention to help improve the situation based on a series of suggestions. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Atenció a la diversitat ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Disseny Universal per a l’Aprenentatge ca
dc.subject.other Treball en xarxa ca
dc.subject.other Sistema educatiu ca
dc.title Anàlisi d’aspectes positius i negatius que presenta un institut ubicat al districte del Llevant de Palma per promoure una educació inclusiva i atenció a la diversitat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:24:26Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics