[cat] Implicar a les famílies en els processos d’ensenyament-aprenentatge dels
seus fills i filles és un benefici innegable i especialment en l’FPB. La participació
familiar pot ser una eina de gran ajuda per a reduir l’absentisme, millorar el
rendiment acadèmic, el clima d’aula i fins i tot les competències parentals dels
progenitors. Des d’aquest treball s’analitza, desenvolupa i s’inicia una proposta
educativa innovadora centrada en la participació de les famílies. En aquest cas
en la construcció de la instal·lació elèctrica del rebedor d’un habitatge, dins del
mòdul d’Instal·lacions Elèctriques i Domòtiques del Títol de Formació
Professional Bàsica d’Electricitat i Electrònica. Són molts els reptes a assolir però
s’ha de començar perquè tots els actors “vulguin, puguin i sàpiguen” participar.
Això vol dir que es necessita motivació, organització i formació per a docents,
progenitors i alumnat. Com a resultats es presenten material didàctic i exemples
suficients com a per a dur a terme la proposta al curs següent.