dc.contributor |
Olivares García, Cristina |
|
dc.contributor.author |
Sotolongo Dueñas, Jessica |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-11-11T09:36:45Z |
|
dc.date.available |
2024-11-11T09:36:45Z |
|
dc.date.issued |
2023-06-12 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166695 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’aprenentatge cooperatiu és una tècnica pedagògica que cada vegada guanya
més força dins de l’àmbit educatiu degut als resultats positius que s’obtenen
quan es fa servir en el procés d’ensenyament-aprenentatge, tals com major
implicació i motivació per part de l'alumnat. És per això que en aquest Treball
de Fi de Màster (TFM) veurem en què consisteix aquesta eina i quina és la
seva utilitat per l’alumnat i per al professorat.
Mitjançant el desenvolupant de cadascun dels apartats d’aquest TFM s’anirà
aconseguint complir amb la finalitat del mateix que és demostrar que
l’aprenentatge cooperatiu és una bona eina pedagògica, a més de posar-la en
pràctica a través d’una proposta didàctica d’aplicació a l’assignatura de
Matemàtiques fent servir una de les estructures que es poden emprar en la
seva execució i a més aconseguir que els fonaments teòrics que es fan servir
contribueixin a què l’aprenentatge cooperatiu sigui considerat un substitut o un
complement per als mètodes d’ensenyament tradicionals.
Per tal d’aconseguir explicar quines són les bases de l’aprenentatge cooperatiu
i per què s’ha d’emprar aquesta dinàmica a les aules es tindrà en compte el
que diu la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE), s’analitzarà
també que fan altres països en termes d’aprenentatge cooperatiu i si el fan
servir a les aules, es consideraran quins són els seus avantatges i
desavantatges, quina és la funció del docent i quin és el rol de l'alumnat quan
s'ha de treballar de forma cooperativa, així com els aspectes relacionats amb
l'organització del mobiliari a l'aula; es plantejaran també algunes de les teories
més importants que s’han de tenir en compte en la seva aplicació.
Per concloure es desenvoluparà una proposta didàctica basada en
l'aprenentatge cooperatiu, portada a terme a l'Institut d’Ensenyament Secundari
de Bendinat de la qual es plantejaran els resultats trets i els aspectes que vaig
considerar més rellevants a partir de observació de com anava transcorrent
l’activitat. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
510 - Consideracions fonamentals i generals de les matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
Estructures |
ca |
dc.subject.other |
Avaluació |
ca |
dc.subject.other |
Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.title |
L'aprenentatge cooperatiu com a eina pedagògica a l'Educació Secundària Obligatoria |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-06-03T11:24:18Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|