L'aprenentatge cooperatiu com a eina pedagògica a l'Educació Secundària Obligatoria

Show simple item record

dc.contributor Olivares García, Cristina
dc.contributor.author Sotolongo Dueñas, Jessica
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-11T09:36:45Z
dc.date.available 2024-11-11T09:36:45Z
dc.date.issued 2023-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166695
dc.description.abstract [cat] L’aprenentatge cooperatiu és una tècnica pedagògica que cada vegada guanya més força dins de l’àmbit educatiu degut als resultats positius que s’obtenen quan es fa servir en el procés d’ensenyament-aprenentatge, tals com major implicació i motivació per part de l'alumnat. És per això que en aquest Treball de Fi de Màster (TFM) veurem en què consisteix aquesta eina i quina és la seva utilitat per l’alumnat i per al professorat. Mitjançant el desenvolupant de cadascun dels apartats d’aquest TFM s’anirà aconseguint complir amb la finalitat del mateix que és demostrar que l’aprenentatge cooperatiu és una bona eina pedagògica, a més de posar-la en pràctica a través d’una proposta didàctica d’aplicació a l’assignatura de Matemàtiques fent servir una de les estructures que es poden emprar en la seva execució i a més aconseguir que els fonaments teòrics que es fan servir contribueixin a què l’aprenentatge cooperatiu sigui considerat un substitut o un complement per als mètodes d’ensenyament tradicionals. Per tal d’aconseguir explicar quines són les bases de l’aprenentatge cooperatiu i per què s’ha d’emprar aquesta dinàmica a les aules es tindrà en compte el que diu la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre (LOMLOE), s’analitzarà també que fan altres països en termes d’aprenentatge cooperatiu i si el fan servir a les aules, es consideraran quins són els seus avantatges i desavantatges, quina és la funció del docent i quin és el rol de l'alumnat quan s'ha de treballar de forma cooperativa, així com els aspectes relacionats amb l'organització del mobiliari a l'aula; es plantejaran també algunes de les teories més importants que s’han de tenir en compte en la seva aplicació. Per concloure es desenvoluparà una proposta didàctica basada en l'aprenentatge cooperatiu, portada a terme a l'Institut d’Ensenyament Secundari de Bendinat de la qual es plantejaran els resultats trets i els aspectes que vaig considerar més rellevants a partir de observació de com anava transcorrent l’activitat. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 510 - Consideracions fonamentals i generals de les matemàtiques ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.subject.other Estructures ca
dc.subject.other Avaluació ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.title L'aprenentatge cooperatiu com a eina pedagògica a l'Educació Secundària Obligatoria ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:24:18Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics