Una proposta didàctica sobre l'Antiga Grècia a través de la dramatització

Show simple item record

dc.contributor Gomila i Benejam, Josep
dc.contributor.author Redondo Vidal, Cristina
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-12T07:19:29Z
dc.date.available 2024-11-12T07:19:29Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166716
dc.description.abstract [cat] Són nombroses les competències i els sabers bàsics recollits al currículum de Geografia i Història. No obstant, cal destacar, que sovint són molts els estudiants que no se senten atrets per aquesta matèria, el que deriva en un desinterès i en un perjudici contra l’assignatura. Per tant, és evident que els docents tenen l'obligació d'utilitzar recursos i metodologies que facin atractiva l'assignatura. Una d'aquestes metodologies és la dramatització, que no tan sols fomenta les relacions personals, millora la comunicació i l'expressió de l'alumnat, sinó que pot servir d'element lúdic, pel qual es poden tractar diferents temàtiques, creant un nexe entre diferents aspectes, per la qual cosa els alumnes poden assolir les competències i els sabers bàsics establerts pel currículum d'una forma activa. Per aquest motiu, amb el present Treball de Final de Màster s'ha creat una proposta educativa on se fa servir la dramatització com a recurs per tractar un tema recurrent a les aules del primer cicle d'ESO. S'empra com una eina d'aprenentatge activa, que combinada amb altres metodologies, com l'aprenentatge per descobriment o l'aprenentatge cooperatiu, permet millorar la implicació, la motivació i l'interès de l'alumnat cap aquesta matèria. Aquesta proposta està plantejada a través de 8 activitats, on es fa ús d'una adaptació de Les Bacants d'Eurípides (de Joan Llull Vives) per tractar aspectes geogràfics, socials, religiosos i polítics de l'Antiga Grècia. A totes aquestes es fa ús de la dramatització, de forma més o menys implícita, però és a l'activitat final, on hi ha una major presència. ca
dc.description.abstract [eng] There are many skills and basic knowledge included in the Geography and History curriculum. However, it should be noted that there are often many students who do not feel attracted to this subject, which leads to a lack of interest and prejudice against the subject. Therefore, it is clear that teachers have the obligation to use resources and methodologies that make the subject attractive. One of these methodologies is dramatization, which not only fosters personal relationships, improves communication and student expression, but can serve as a playful element, through which different topics can be discussed, creating a link between different aspects, so students can achieve the skills and basic knowledge established by the curriculum in an active way. For this reason, with this Final Master's Thesis, one has been created educational proposal where dramatization is used as a resource to deal with a recurrent theme in the classrooms of the first cycle of ESO. It is used as an active learning tool, which, combined with other methodologies, such as discovery learning or cooperative learning, improves student involvement, motivation and interest in this subject. This proposal is proposed through 8 activities, where an adaptation of The Bacchantes by Eurípides (by Joan Llull Vives) is used to deal with geographical, social, religious and political aspects of Ancient Greece. In all of these, dramatization is used, more or less implicitly, but it is in the final activity, where there is a greater presence. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject.other Drama ca
dc.subject.other Teatre ca
dc.subject.other Antiga Grècia ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.subject.other Geografia e Història ca
dc.subject.other Drama ca
dc.subject.other Theatre ca
dc.subject.other Ancient Greece ca
dc.subject.other Didactic proposal ca
dc.subject.other Geography and History ca
dc.title Una proposta didàctica sobre l'Antiga Grècia a través de la dramatització ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:28:40Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics