La música complexa com a element didàctic a 1r d'ESO

Show simple item record

dc.contributor Pons Amengual, Margalida
dc.contributor.author Rosselló Salleras, Jaume
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-18T07:42:42Z
dc.date.available 2024-11-18T07:42:42Z
dc.date.issued 2023-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166795
dc.description.abstract [cat] L’adolescència és un moment clau en la definició de la identitat musical. Atenent a les afirmacions de Droe (2006), s’assumeix que allò fet a l’aula de música influeix sensiblement a l’actitud futura davant la diversitat musical. Des d’aquesta línia, en el present treball s’ha instat a incloure la música complexa dins el marc educatiu de 1r d’ESO mitjançant l’elaboració d’una proposta didàctica. Per a això, ha estat precís especificar les diverses manifestacions de complexitat en la música i diagnosticar els interessos musicals de l’alumnat juntament a altres factors condicionants. Des de la mateixa proposta didàctica s’han habilitat dos qüestionaris els quals juntament a l’observació didàctica han operat com els principals proveïdors de resultats. Després de la participació de 49 i 45 alumnes respectivament, s’ha trobat una resposta ambigua quant a l’interès per la música complexa. Per altra banda, s’ha observat com els resultats milloren proporcionalment a la incorporació d’elements familiars i/o lúdics. Aquestes conclusions poden conduir a un estudi més detallat sobre l’efectivitat de la música complexa amb components mainstream com a mitjà didàctic en l’educació secundària. ca
dc.description.abstract [eng] Adolescence is a crucial period in the development of musical identity. Based on the assertions of Droe (2006), it is assumed that the things happening in the music classroom significantly influence future attitudes towards musical diversity. Within this framework, the present study aimed to incorporate complex music into the educational context of 1st of ESO through the development of a didactic proposal. To achieve this, it was necessary to specify the various manifestations of complexity in music and diagnose students' musical interests, along with other influencing factors. Two questionnaires were implemented as part of the didactic proposal, which, together with classroom observation, served as the primary sources of data. Following the participation of 49 and 45 students, respectively, ambiguous responses were found regarding the interest in complex music. Additionally, it was observed that results improved proportionally with the incorporation of familiar and/or ludic elements. These findings may lead to a more detailed study on the effectiveness of the combination between complex music and mainstream components as a didactic tool in secondary education. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Música complexa ca
dc.subject.other Paràmetres musicals ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Identitat musical ca
dc.subject.other Escolta activa ca
dc.title La música complexa com a element didàctic a 1r d'ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2024-06-03T11:28:42Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics