Ús dels SIG per a l'elaboració dels treballs de recerca. Una proposta educativa pels alumnes de Batxillerat

Show simple item record

dc.contributor Gomila i Benejam, Josep
dc.contributor.author Torres Pérez, Antonia
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-18T10:54:01Z
dc.date.available 2024-11-18T10:54:01Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166810
dc.description.abstract [cat] L’objecte d’estudi de la present proposta didàctica recau en analitzar i aprofitar les dades obertes i els recursos disponibles a la xarxa per a la creació de propostes a desenvolupar per l’alumnat al treball de recerca de batxillerat (TRB) fent ús dels sistemes d’informació geogràfica (SIG). Els SIG són eines que permeten consultar, analitzar, posicionar, visualitzar, i gestionar diferents capes d’informació, per tal de revelar i representar espacialment a través d’una visió holística un coneixement que molt sovint es troba amagat en les dades. S’analitza el seu ús a les etapes prèvies als estudis universitaris, principalment a l’Educació Secundària Obligatòria i al batxillerat, i s’elaboren dos itineraris interdisciplinaris orientats a la investigació perquè puguin ser utilitzats de forma pràctica a l’assignatura del TRB, d’àmbit transversal. ca
dc.description.abstract [eng] The object of study of the present didactic proposal is to analyze and take advantage of the open data and the resources available on the network for the creation of proposals to be developed by the students in the high school research project (TRB) using the geographic information systems (GIS). GIS are tools that allow you to consult, analyze, position, visualize and manage different layers of information, in order to reveal and represent spatially through a holistic vision a knowledge that is often hidden in the data. Its use is analyzed in the stages prior to university studies, mainly in Compulsory Secondary Education and in high school, and two interdisciplinary research-oriented itineraries are drawn up so that they can be used in a practical way in the subject of the TRB, of transversal scope. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 378 - Ensenyament superior. Universitats ca
dc.subject 91 - Geografia. Viatges ca
dc.subject.other Sistema d’Informació Geogràfica ca
dc.subject.other Treball de recerca de batxillerat ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.subject.other Geographic Information System ca
dc.subject.other Open data ca
dc.subject.other Research ca
dc.subject.other TRB ca
dc.subject.other Itineraries ca
dc.title Ús dels SIG per a l'elaboració dels treballs de recerca. Una proposta educativa pels alumnes de Batxillerat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:29:15Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics