Gamificació i ludificació a l’ensenyament obligatori amb Minecraft Education: aplicació didàctica al mòdul de ciències aplicades del CFGB d’Agrojardineria i composicions florals

Show simple item record

dc.contributor Mateu Rico, Alberto
dc.contributor.author López Bonet, Olivia
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-18T11:52:16Z
dc.date.available 2024-11-18T11:52:16Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166814
dc.description.abstract [cat] El present Treball Final de Màster (TFM) presenta l’exemple d’una aplicació didàctica al mòdul de Ciències Aplicades I del CFGB d’Agrojardineria i composicions florals, gamificant i ludificant l’aula mitjançant l’ús del joc educatiu Minecraft Education Edition. Aquest document fa una revisió del marc teòric d'aquesta aplicació didàctica mostrant les característiques dels CFGB en l'àmbit de normativa i alumnat, les característiques de les TIC i la importància de la gamificació i la ludificació dins de l’aula i, en concret, joc educatiu Minecraft Education Edition. A més, es mostra una revisió del que s’ha fet fins ara amb Minecraft Education dins i fora de les aules. En aquesta proposta, s’intenta implementar la competència digital docent mitjançant l’ús de TIC, oferir més opcions al professorat en temes de gamificació, així com diferents opcions de treball cooperatiu en l’aula per tota mena de grups d’alumnat tenint com a base el joc de Minecraft Education. Com a objectius específics, l’exemple aplicat intenta assolir les competències del mòdul de Ciències aplicades I mitjançant l’ús de la metodologia activa de la ludificació amb el joc educatiu dins l’aula, a més de captar l’atenció i l’interès de l’alumnat mitjançant la utilització d’un joc atractiu, fomentar el treball en equip de forma cooperativa i oferir tècniques diferenciades d’aprenentatge i d’inclusió mitjançant Minecraft Education dins l’aula per arribar a tot l’alumnat. Per tal d’aconseguir aquests objectius, es mostra el desenvolupament de la proposta aplicada durant el període de pràctiques del màster de formació del professorat dins una aula de primer d’FP Bàsica amb 14 alumnes de l’IES Algarb, amb l’objectiu desenvolupar i mostrar els coneixements teòrics sobre els diferents òrgans del cos humà dins d’un món virtual. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject 65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other Ludificació ca
dc.subject.other Minecraft Education ca
dc.subject.other TIC ca
dc.subject.other Innovació ca
dc.subject.other Aplicació didàctica ca
dc.subject.other CFGB ca
dc.title Gamificació i ludificació a l’ensenyament obligatori amb Minecraft Education: aplicació didàctica al mòdul de ciències aplicades del CFGB d’Agrojardineria i composicions florals ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:29:36Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics