dc.contributor |
Gomila i Benejam, Josep |
|
dc.contributor.author |
Marrero Jimeno, Miguel Ángel |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2024-11-18T12:52:46Z |
|
dc.date.available |
2024-11-18T12:52:46Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-17 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/166818 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La present proposta didàctica pretén ensenyar i fer valorar la història de les Illes Balears a
través del l’obra de teatre del poeta manacorí Guillem d’Efak, Gimnèsies i Pitiüses. El
Regne al mig del Mar, mitjançant el suport de l’assignatura optativa d’Història i Cultura de
les Illes Balears, i l’assignatura de Llengua Catalana i Literatura. El seu principal objectiu
és incorporar un nou mètode d’aprenentatge, transmissió i adquisició del coneixement
vehiculat a través de l’ús del teatre. Amb aquesta, es pretén allunyar-se del tradicional
mètode de divulgació del coneixement i aprenentatge clàssic per tal d’integrar una
estratègia d’aprenentatge de la història que, a través de nous mitjans i canals,
esdevenguin atractius per als nostres alumnes. Per aconseguir-ho farem ús de la tècnica
teatral, una dinàmica lúdica i pedagògica que incorpora un caràcter innovador i disruptiu
per tal d’establir a l’alumne com a l’agent actiu del seu aprenentatge. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This educational proposal aims to teach and enhance the history of the Balearic Islands
through the play by the poet Guillem d'Efak, Gimnèsies i Pitiüses. El Regne al mig del Mar,
through the support of the optional subject of History and Culture of the Balearic Islands,
and the core subject of Catalan Language and Literature. Its main objective is to
incorporate a new method of learning, transmission and acquisition of knowledge through
the use of theatre. The aim is to move away from the traditional method of disseminating
classical knowledge and learning in order to integrate a strategy for learning history that,
through new media and channels, becomes attractive to our students. To achieve this we
will make use of the theatrical technique, a playful and pedagogical dynamic that
incorporates an innovative and disruptive character in order to establish the student as the
active agent of their learning. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
82 - Literatura |
ca |
dc.subject |
9 - Geografia i història |
ca |
dc.subject.other |
Història |
ca |
dc.subject.other |
Teatre |
ca |
dc.subject.other |
Interdisciplinarietat |
ca |
dc.subject.other |
Illes Balears |
ca |
dc.subject.other |
Guillem d’Efak |
ca |
dc.subject.other |
History |
ca |
dc.subject.other |
Theatre |
ca |
dc.subject.other |
Interdisciplinarity |
ca |
dc.subject.other |
Balearic Islands |
ca |
dc.title |
Gimnèsies i Pitiüses i la història de les Balears. Proposta interdisciplinària a partir de l’obra de teatre de Guillem d’Efak |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-06-03T11:29:37Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|