Gimnèsies i Pitiüses i la història de les Balears. Proposta interdisciplinària a partir de l’obra de teatre de Guillem d’Efak

Show simple item record

dc.contributor Gomila i Benejam, Josep
dc.contributor.author Marrero Jimeno, Miguel Ángel
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2024-11-18T12:52:46Z
dc.date.available 2024-11-18T12:52:46Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/166818
dc.description.abstract [cat] La present proposta didàctica pretén ensenyar i fer valorar la història de les Illes Balears a través del l’obra de teatre del poeta manacorí Guillem d’Efak, Gimnèsies i Pitiüses. El Regne al mig del Mar, mitjançant el suport de l’assignatura optativa d’Història i Cultura de les Illes Balears, i l’assignatura de Llengua Catalana i Literatura. El seu principal objectiu és incorporar un nou mètode d’aprenentatge, transmissió i adquisició del coneixement vehiculat a través de l’ús del teatre. Amb aquesta, es pretén allunyar-se del tradicional mètode de divulgació del coneixement i aprenentatge clàssic per tal d’integrar una estratègia d’aprenentatge de la història que, a través de nous mitjans i canals, esdevenguin atractius per als nostres alumnes. Per aconseguir-ho farem ús de la tècnica teatral, una dinàmica lúdica i pedagògica que incorpora un caràcter innovador i disruptiu per tal d’establir a l’alumne com a l’agent actiu del seu aprenentatge. ca
dc.description.abstract [eng] This educational proposal aims to teach and enhance the history of the Balearic Islands through the play by the poet Guillem d'Efak, Gimnèsies i Pitiüses. El Regne al mig del Mar, through the support of the optional subject of History and Culture of the Balearic Islands, and the core subject of Catalan Language and Literature. Its main objective is to incorporate a new method of learning, transmission and acquisition of knowledge through the use of theatre. The aim is to move away from the traditional method of disseminating classical knowledge and learning in order to integrate a strategy for learning history that, through new media and channels, becomes attractive to our students. To achieve this we will make use of the theatrical technique, a playful and pedagogical dynamic that incorporates an innovative and disruptive character in order to establish the student as the active agent of their learning. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 82 - Literatura ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject.other Història ca
dc.subject.other Teatre ca
dc.subject.other Interdisciplinarietat ca
dc.subject.other Illes Balears ca
dc.subject.other Guillem d’Efak ca
dc.subject.other History ca
dc.subject.other Theatre ca
dc.subject.other Interdisciplinarity ca
dc.subject.other Balearic Islands ca
dc.title Gimnèsies i Pitiüses i la història de les Balears. Proposta interdisciplinària a partir de l’obra de teatre de Guillem d’Efak ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:29:37Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics