[cat] Les competències emocionals poden definir-se com a la capacitat i habilitat de poder
expressar, experimentar i regular els fenòmens emocionals. És fonamental que aquestes es
desenvolupin i potenciin en l’àmbit familiar. Aquesta investigació es centra en l’avaluació de
la presència de competències emocionals contemplades en els manuals del PCF-Affect i de la
percepció del desenvolupament d’aquestes en el programa per part de les persones
formadores. Per fer-ho possible s’ha fet ús de l’entrevista grupal semiestructurada i de
l’anàlisi manual de les diferents activitats incloses en l’estructura dels manuals. A nivell
metodològic es farà ús de la metodologia qualitativa, realitzant una anàlisi acurada de la
realitat individualitzada percebuda per part de les formadores i realitzant una revisió
específica de totes les activitats incloses en els manuals del programa, tant les competències
emocionals treballades de forma evident com les possibles inferències que es podrien fer. En
relació als resultats, tant l’anàlisi dels tres manuals del programa com la percepció de les
formadores, confirmen el treball en competències emocionals en el programa PCF-Affect. En
conclusió, es reafirma la importància del treball en competències emocionals en els
programes socioeducatius i/o parentals basats en l’evidència per assoliment de beneficis a
nivell familiar.
[eng] Emotional competences can be defined as the ability and capacity to express, experience
and regulate emotional phenomena. It is essential that these are developed and strengthened
in the family sphere. This research focuses on the evaluation of the presence of emotional
skills contemplated in the PCF-Affect manuals and the perception of the development of
these in the program by the trainers. To make this possible, use has been made of the semistructured group interview and the manual analysis of the different activities included in the
structure of the manuals. At a methodological level, qualitative methodology has been used, carrying out a careful analysis of the individualized reality perceived by the trainers and
carrying out a specific review of all the activities included in the program manuals, both the
emotional skills worked on in an obvious way and the possible inferences that could be made.
In relation to the results, both the analysis of the three manuals of the program and the
perception of the trainers, confirm the work on emotional skills in the PCF-Affect program.
In conclusion, the importance of working on emotional skills in socio-educational and/or
parenting programs based on evidence to achieve benefits at the family level is reaffirmed.