[cat] La proposta pedagògica que es desenvolupa consisteix a elaborar un projecte educatiu d’aprenentatge servei a on es planteja a alumnat de 3r d’ESO que disseny i desenvolupi una sortida de camp per alumnat de tercer cicle d’un centre de primària. L’Aprenentatge servei és una estratègia inclusiva que permet superar les barreres envers l’aprenentatge i la participació, ja que, contextualitza els aprenentatges i assegura el desenvolupament de competències. Així doncs, amb aquesta proposta es volen treballar dos pilars que es creuen indispensables per assolir un aprenentatge significatiu i competencial. Per una banda, obrir els instituts a la comunitat plantejant una experiència vivencial i pràctica a partir de crear una experiència interdisciplinària on s’apropen dos grups d’edats. I, per una altra banda, fomentar la importància de les sortides de camp en l’àmbit de les ciències naturals. Les sortides de camp en Biologia i Geologia ofereixen a l’alumnat experiències concretes i directes en les quals poden realitzar un canvi gradual en l’ús de conceptes simples a conceptes més complexes i abstractes. Permeten que l’alumnat es relacioni amb el medi natural, social i cultural estimulant l’aprenentatge, la curiositat, el coneixement i la creativitat a partir de l’observació o la relació amb l’entorn. Un dels objectius de l’ensenyament de les ciències naturals és millorar la motivació i mantenir la curiositat per tal de crear una vinculació envers l’educació científica que perduri al llarg de tota la vida, i en aquest sentit es vol oferir a l’alumnat l’oportunitat de desenvolupar les primeres interpretacions científiques fent ús de l’entorn més proper. Fent ús d’aquest entorn local, es pot potenciar la creació d’un vincle fort amb el territori en el qual viuen. Com a futurs ciutadans i ciutadanes, es creu necessari fomentar el respecte per la naturalesa i l’interès per la seva conservació per tal de crear un compromís en el desenvolupament sostenible del seu territori. I en aquest projecte a partir de l’ensenyament intergeneracional, no només es treballa per a la comunitat sinó que a través de la comunicació i l’activitat compartida entre els membres que hi participen s’acaba articulant un benefici mutu. A més, l’alumnat participa en la resolució d’una necessitat comunitària des de i per a la justícia social, amb la responsabilitat que competeix a tots els membres de la societat.