[spa] El present article descriu la realitat d'un infant tractat per la unitat en cures pal·liatives en relació
amb la seva educació. Aquest estudi té la finalitat d'explorar les vivències educatives d'un infant
amb cures pal·liatives, des de la perspectiva de la mare, així com analitzar l'acompanyament
educatiu que rep i, finament, identificar la perspectiva socioemocional durant el seu procés de
diagnòstic i posterior. Concretament, es tracta d'un estudi de cas qualitatiu a partir d'entrevistes
realitzades a Palma. Investigar sobre aquesta temàtica pot contribuir a aconseguir millorar la
formació del personal i agents implicats, a més d'assolir que les famílies i els infants es sentin més
acompanyats. Com a conclusió, es destaca la importància de la col·laboració entre els professionals
educadors i les famílies per crear un entorn adaptat i acollidor. Conjuntament, es demostren els
beneficis d'una educació inclusiva per a l'infant, tals com la millora en la seva autoestima, el
manteniment de la normalitat i el sentiment de pertinença
[eng] This article describes the reality of a child treated by the palliative care unit in relation to his
education. This study aims to explore the educational experiences of a child with palliative care,
from the perspective of the mother, as well as analyze the educational support it receives and,
finally, identify the socio-emotional perspective during its process of diagnosis and later.
Specifically, it is a qualitative case study based on interviews conducted in Palma. Researching
this topic can contribute to improving the training of the staff and agents involved, as well as
making families and children feel more supported. In conclusion, the importance of collaboration
between professional educators and families to create an adapted and welcoming environment is
highlighted. Together, the benefits of an inclusive education for the child are demonstrated, such
as the improvement in their self-esteem, the maintenance of normality and the feeling of belonging