[cat] En l’actualitat, les persones lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals (LGTBI) enfronten desigualtats i discriminacions considerables a la societat, impactant negativament en la seva educació, salut i benestar. Els entorns acadèmics i laborals de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques (STEM) no són una excepció, ja que sovint es consideren espais particularment poc acollidors i hostils, fet que aboca a la subrepresentació LGTBI. Aquest és un problema crític que requereix respostes contundents a tots els àmbits i, en especial, al sector educatiu on les estratègies d’inclusió són particularment efectives. Una de les estratègies consisteix en l’aplicació de currículums inclusius i recursos didàctics que aborden positivament la diversitat sexual i de gènere. Si bé, encara avui, la seva disponibilitat als centres educatius és escassa. Per aquest motiu, a la present proposta es recopilen i desenvolupen recursos educatius dirigits a professorat i alumnat d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) sobre la reproducció, la genètica, l'anatomia, la fisiologia humana i altres aspectes dins de l’àrea de la Biologia i Geologia des d'una perspectiva LGTBI més inclusiva per a tots els individus. A més, es proposa la seva implementació a l’aula mitjançant metodologies de comprensió lectora i treball cooperatiu que, des de la investigació educativa, s’han comprovat efectives per al desenvolupament competencial i l’aprenentatge significatiu de l’alumnat.