[cat] Aquest Treball de Fi de Màster realitza una investigació sobre l’educació emocional iniciant el recorregut en un estudi del concepte d’emoció des de la cultura clàssica fins a l’actualitat, mostrant un especial interès per les investigacions dintre del camp de la intel·ligència emocional, autors rellevants, models, competències emocionals i l’evolució de la neurociència en la relació entre emoció i estructura cerebral per a profunditzar en l’educació emocional, els seus beneficis i demostrar la seua necessitat a les aules dels centres escolars. Seguidament, es proposa un programa interdisciplinar per a millorar les competències emocionals de l’alumnat dels centres d’Educació Secundària Obligatòria a través de les matèries d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual, Llengua Catalana i Literatura i Educació Física.
[eng] This Master's Degree Final Project carries out research on emotional education by starting a study of the concept of emotion from classical culture to the present, showing a special interest in research within the field of emotional intelligence, relevant authors, models, emotional competences and advances in neuroscience in the relationship between emotion and brain structure to deepen emotional education, its benefits and demonstrate its need in the classrooms of schools. After that, an interdisciplinary program is proposed to improve the emotional skills of students in ESO (Educación Secundaria Obligatoria) centers through the subjects of Art Education, Catalan Language and Literature and Physical Education.