L'escola i l'alumnat amb malalties minoritàries: la veu dels companys

Show simple item record

dc.contributor Verger Gelabert, Sebastià
dc.contributor.author Suárez Suárez, Daniela
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-25T07:59:28Z
dc.date.issued 2023-07-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168870
dc.description.abstract [cat] L’objectiu del present treball és la descoberta de les percepcions, aprenentatges, vivències i necessitats detectades pels companys de l’aula ordinària de 4t d’ESO d’una adolescent que pateix una malaltia minoritaria i presenta Necessitats Educatives Especials. Es tracta d’una investigació de qualitativa on l’obtenció de dades es duu a terme mitjançant: una entrevista a la tutora del grup i quatre grups de discussió amb una mostra del l’alumnat. D’entre les seves opinions destacam que la presència de l’alumna amb una malaltia minoritària al grup ordinari contribueix a la normalització i a un clima amb relacions socials majoritàriament constructives. I a més, consideren que hi ha una manca de recursos per tal d’afavorir l’aprenentatge de tot el grup i el manteniment d’un clima d’aprenentatge adequat. ca
dc.description.abstract [eng] The objective of this work is the discovery of perceptions, learning experiences, and needs identified by classmates in the regular classroom of 4th grade of high school, of an adolescent who suffers from a rare disease and has Special Educational Needs. This is a qualitative research where data collection is carried out through an interview with the group tutor and four focus groups with a sample of students. Among their opinions, it is noteworthy that the presence of the student with a rare disease in the regular group contributes to normalization and a climate with predominantly constructive social relationships. Additionally, they consider that there is a lack of resources to promote learning for the entire group and maintain an appropriate learning environment. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
dc.subject.other Malalties minoritàries
dc.subject.other Escolarització
dc.subject.other Educació inclusiva
dc.subject.other Necessitats Educatives Especials
dc.subject.other Rare diseases,
dc.subject.other Education
dc.subject.other Inclusive education
dc.subject.other Special Educational Needs
dc.title L'escola i l'alumnat amb malalties minoritàries: la veu dels companys ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-27T14:34:42Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics