dc.contributor |
Verger Gelabert, Sebastià |
|
dc.contributor.author |
Suárez Suárez, Daniela |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-02-25T07:59:28Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/168870 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’objectiu del present treball és la descoberta de les percepcions,
aprenentatges, vivències i necessitats detectades pels companys de l’aula
ordinària de 4t d’ESO d’una adolescent que pateix una malaltia minoritaria i
presenta Necessitats Educatives Especials. Es tracta d’una investigació de
qualitativa on l’obtenció de dades es duu a terme mitjançant: una entrevista a la
tutora del grup i quatre grups de discussió amb una mostra del l’alumnat.
D’entre les seves opinions destacam que la presència de l’alumna amb una
malaltia minoritària al grup ordinari contribueix a la normalització i a un clima
amb relacions socials majoritàriament constructives. I a més, consideren que hi
ha una manca de recursos per tal d’afavorir l’aprenentatge de tot el grup i el
manteniment d’un clima d’aprenentatge adequat. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The objective of this work is the discovery of perceptions, learning
experiences, and needs identified by classmates in the regular classroom of 4th
grade of high school, of an adolescent who suffers from a rare disease and has
Special Educational Needs. This is a qualitative research where data collection
is carried out through an interview with the group tutor and four focus groups
with a sample of students.
Among their opinions, it is noteworthy that the presence of the student with a
rare disease in the regular group contributes to normalization and a climate with
predominantly constructive social relationships. Additionally, they consider that
there is a lack of resources to promote learning for the entire group and
maintain an appropriate learning environment. |
en |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
|
dc.subject.other |
Malalties minoritàries |
|
dc.subject.other |
Escolarització |
|
dc.subject.other |
Educació inclusiva |
|
dc.subject.other |
Necessitats Educatives Especials |
|
dc.subject.other |
Rare diseases, |
|
dc.subject.other |
Education |
|
dc.subject.other |
Inclusive education |
|
dc.subject.other |
Special Educational
Needs |
|
dc.title |
L'escola i l'alumnat amb malalties minoritàries: la veu dels companys |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
|
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-06-27T14:34:42Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|