[cat] En el panorama educatiu actual s’ha identificat la necessitat que l’alumnat adquireixi estratègies de gestió de conflictes que permetin la bona convivència escolar i el desenvolupament de la pau. Els programes de mediació, acompanyats de formació en habilitats personals i socials, o comunament anomenats programes d’educació socio-emocional, han mostrat resultats significatius, sobretot quan els programes s’apliquen a nivell global de tot l’alumnat i no només als mediadors. Aquest treball comença amb una recerca bibliogràfica sobre el conflicte, l’edat adolescent, la mediació i l’efectivitat d’aquests programes escolars per finalment proposar un disseny de programa en mediació i habilitats personals i socials per ser impartit pels equips d’orientació educativa, juntament amb els tutors d’aula, dintre del Pla d’acció tutorial dels centres d’educació secundària. El programa potencialment minvarà el desenvolupament negatiu dels conflictes i la violència, a la vegada que intentarà impulsar la gestió constructivista del conflicte a través de la reflexió i el diàleg, millorar la convivència i el clima escolar.