Contextos de la vida quotidiana a Matemàtiques de secundària

Show simple item record

dc.contributor Ruiz Aguilera, Daniel
dc.contributor.author Bernat Deelder, Alexandra
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-27T12:46:32Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168986
dc.description.abstract [cat] Són nombrosos els estudis que conclouen que millorant les connexions matemàtiques amb la vida quotidiana es milloren els processos matemàtics i la resolució de problemes. El fet de que els alumnes vegin que poden emprar les seves eines matemàtiques en el seu dia a dia fa que les vegin com eines més útils. Aquest interès facilita les connexions i la competència matemàtica. Per tal de poder treballar aquesta connexió en el context de la vida quotidiana, es proposen i desenvolupen dues activitats en aquest treball que s’hi relacionen. S’exposen les diferents competències, sabers bàsics i sentits de la LOMLOE que estan incloses dins cada una d’aquestes activitats, a més dels principis que s’hi apliquen (on hi destaca el principi de realitat), les metodologies emprades i els tipus de connexions que hi apareixen. Es proposen algunes preguntes que el professor pot plantejar als alumnes, sense dir-ne la solució, només encaminant-lo cap a aquesta. El que es pretén amb aquest treball és donar una guia a seguir per introduir la quotidianitat a les sessions de matemàtiques, veure la part més teòrica que s’hi amaga al darrere i donar algunes propostes d’exemple. ca
dc.description.abstract [eng] Large amount of studies conclude that improving mathematical connections with everyday life improves mathematical processes and problem solving. The fact that students see that they can use their maths tools in their everyday life makes them realize how useful those tools are. This interest facilitates connections and mathematical competence. In order to be able to work on this connection on a day to day basis, two related activities are proposed and developed in this workshop . The different competences, basic knowledge extracted from LOMLOE that are included in each of these activities are exposed, in addition to the principles that apply to them, the methodologies used and the types of connections that appear there. Some questions are proposed and exposed to the students, without telling them the solution, just guiding them towards it. The aim of this workshop is to provide a guide to follow and help to introduce everyday life into mathematics sessions, to see the more theoretical part hidden behind it and to give some examples. en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Connexió ca
dc.subject.other Quotidianitat ca
dc.subject.other Aula ca
dc.subject.other Activitats ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.title Contextos de la vida quotidiana a Matemàtiques de secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T13:54:06Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2100-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics