dc.contributor |
Ruiz Aguilera, Daniel |
|
dc.contributor.author |
Bernat Deelder, Alexandra |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-02-27T12:46:32Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-17 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/168986 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Són nombrosos els estudis que conclouen que millorant les connexions matemàtiques amb la vida quotidiana es milloren els processos matemàtics i la resolució de problemes. El fet de que els alumnes vegin que poden emprar les seves eines matemàtiques en el seu dia a dia fa que les vegin com eines més útils. Aquest interès facilita les connexions i la competència matemàtica. Per tal de poder treballar aquesta connexió en el context de la vida quotidiana, es proposen i desenvolupen dues activitats en aquest treball que s’hi relacionen. S’exposen les diferents competències, sabers bàsics i sentits de la LOMLOE que estan incloses dins cada una d’aquestes activitats, a més dels principis que s’hi apliquen (on hi destaca el principi de realitat), les metodologies emprades i els tipus de connexions que hi apareixen. Es proposen algunes preguntes que el professor pot plantejar als alumnes, sense dir-ne la solució, només encaminant-lo cap a aquesta. El que es pretén amb aquest treball és donar una guia a seguir per introduir la quotidianitat a les sessions de matemàtiques, veure la part més teòrica que s’hi amaga al darrere i donar algunes propostes d’exemple. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Large amount of studies conclude that improving mathematical connections with everyday life improves mathematical processes and problem solving. The fact that students see that they can use their maths tools in their everyday life makes them realize how useful those tools are. This interest facilitates connections and mathematical competence. In order to be able to work on this connection on a day to day basis, two related activities are proposed and developed in this workshop . The different competences, basic knowledge extracted from LOMLOE that are included in each of these activities are exposed, in addition to the principles that apply to them, the methodologies used and the types of connections that appear there. Some questions are proposed and exposed to the students, without telling them the solution, just guiding them towards it. The aim of this workshop is to provide a guide to follow and help to introduce everyday life into mathematics sessions, to see the more theoretical part hidden behind it and to give some examples. |
en |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Connexió |
ca |
dc.subject.other |
Quotidianitat |
ca |
dc.subject.other |
Aula |
ca |
dc.subject.other |
Activitats |
ca |
dc.subject.other |
Educació secundària |
ca |
dc.title |
Contextos de la vida quotidiana a Matemàtiques de secundària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T13:54:06Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2100-01-01 |
|
dc.embargo |
2100-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|