[cat] Els informes actuals han posat de manifest que la situació social és força complicada. Sobretot pel que fa als canvis en les relacions entre els joves, el fàcil accés a la pornografia i l’increment de la violència de gènere, l’homofòbia i la transfòbia. Consegüentment, en els darrers anys les pràctiques sexuals de risc entre adolescents han incrementat quasi el doble. Algunes de les actituds més esteses són la reducció d’ús de preservatius, la pressió per realitzar pràctiques no desitjades, la simplificació de les relacions interpersonals i la violència. Aquestes tendències evidencien la necessitat d’una educació afectivosexual de qualitat i adaptada a les necessitats dels adolescents d’avui en dia. A més, s’ha demostrat com aquest tipus d’educació promou actituds positives com l’ús de preservatius, la igualtat de gènere i les preferències sexuals entre altres. Malgrat la seva eficàcia, l’educació afectivosexual a les Illes Balears és limitada, voluntària i poc innovadora. Per aquest motiu, es presenta una programació d’aula d’educació afectivosexual amb aplicabilitat a l’àrea de Biologia i Geologia i adapta al curs de tercer d’Educació Secundària Obligatòria. A més, la proposta s’ha elaborat en concordança amb les necessitats principals del col·lectiu i les metodologies més eficaces.