Proposta d’intervenció a l’Educació Secundària per la implementació d’hàbits alimentaris saludables

Show simple item record

dc.contributor Teixidor Coll, Rita Maria
dc.contributor.author Gòrriz Barrull, Helena
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-28T09:34:54Z
dc.date.issued 2023-06-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169007
dc.description.abstract [cat] L'anomenada “alimentació occidental” és habitual en nombroses famílies de la nostra societat. Aquest fet s'associa a múltiples patologies: desordres nutricionals com l'obesitat, malalties odontològiques, trastorns psicològics i socials. Així, l’alimentació juga un paper fonamental en la salut de les persones. Tot i que la majoria dels individus són conscients de la importància de la dieta, això no és suficient per seguir-ne una de saludable, influint en aquesta elecció factors socioculturals, familiars, docents i publicitaris. Amb la intenció de fer front a aquest estil de vida perjudicial, el present treball pretén ser un recurs totalment desenvolupat destinat als professors per poder educar en bons hàbits alimentaris als alumnes d’Educació Secundària bastantse en la piràmide alimentària, ja que en la infància i l’adolescència és el moment idoni per instaurar costums perdurables i prevenir alteracions fisiològiques. Es pretén que els alumnes relacionin els àpats saludables amb moments de qualitat, que descobreixin els beneficis que aporta cada aliment, que la seva responsabilitat individual es fomenti i sobretot, que incorporin els bons hàbits alimentaris. Per aconseguir aquests objectius es presenta una proposta d’intervenció que tindrà dos focus d’acció. D’una banda, serà necessària una transformació del centre, convertint-lo en un model dels bons hàbits. D’altra banda, s’intervindrà en algunes hores de tutoria de cada curs de l’ESO, formant part del Pla d’Acció Tutorial del centre. Així, en cada curs hi haurà un enfocament diferent per tractar els hàbits saludables alimentaris, aconseguint una continuïtat al llarg d’aquesta etapa amb la finalitat de consolidar aquestes noves rutines. Se seguiran diverses metodologies com la realització d’activitats que usen el treball cooperatiu, la gamificació, el treball multinivell, l'exposició i la implicació de les famílies. En conclusió, amb la participació activa dels alumnes, dels seus familiars i dels docents, es persegueix educar en bons hàbits alimentaris, posar-los en pràctica i avaluar-los a llarg termini. ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 663/664 - Aliments i nutrició. Enologia. Olis. Greixos ca
dc.subject.other Alimentació ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.subject.other Obesitat ca
dc.subject.other Sobrepès ca
dc.subject.other Hàbits saludables ca
dc.title Proposta d’intervenció a l’Educació Secundària per la implementació d’hàbits alimentaris saludables ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T13:41:39Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics