[cat] Els
estudis
de
ciències
a
l’escola
provoquen
un
alt
grau
de
desinterès
per
part
dels
alumnes.
En
front
a
aquest
problema,
a
molts
de
països
s’han
desenvolupat
diferents
estratègies
per
a
aconseguir
estimular
l’interès
dels
alumnes
i
fer
més
atractiu
el
seu
estudi.
Centrant-‐mos
en
l’estudi
del
cos
humà,
la
programació
escolar
està
dissenyada
per
a
estudiar
cada
un
dels
sistemes
que
el
constitueixen
de
forma
aïllada.
Científicament
estudiar
parts
d’un
sistema
facilita
l’estudi
de
cada
component
individualment
però,
a
l’hora
d’explicar-‐ho
a
les
aules
dificulta
la
seva
visió
integrada.
Amb
aquest
treball
el
nostre
objectiu
és
elaborar
una
unitat
didàctica
per
a
poder
facilitar
i
fer
més
atractiu
l’estudi
del
cos
humà
als
alumnes.
Mitjançant
l’estudi
del
recorregut
d’una
gota
de
sang
per
tot
el
cos,
des
de
que
surt
del
cor
fins
a
que
torna
al
mateix,
es
podran
observar
les
connexions
que
s’estableixen
entre
el
sistema
circulatori
i
la
resta
dels
sistemes
del
cos.
D’aquesta
manera
es
pretén
que
els
alumnes
aconsegueixin
una
visió
del
cos
humà
de
marera
integrada.
[eng] Nowadays
the
study
of
science
knowledge
at
school
often
causes
a
high
degree
of
disinterest
by
students.
To
improve
this
problem,
many
countries
developed
different
strategies
to
achieve
stimulation
of
the
interest
from
students
and
make
more
attractive
all
this
contents.
If
we
focus
on
the
study
of
the
human
body,
the
spanish
school
program
is
designed
to
study
each
system
separately.
With
the
study
the
different
parts
which
compose
one
of
the
human
body
systems
it's
an
easy
way
to
know
about
each
component
in
an
individually
way
but
there
is
a
lack
of
studying
their
integrated
and
global
vision.
The
aim
of
this
work
is
to
develop
a
teaching
unit
to
facilitate
the
study
of
the
human
body
designated
to
students.
With
learning
how
a
drop
of
blood
passes
throughout
the
body,
pupils
can
see
connections
that
the
different
systems
have
with
the
circulatory
system.
In
this
way
students
will
get
an
overview
of
the
human
body
as
a
whole
integrated
system.