[cat] Mitjançant un aprofundiment teòric de què és la coeducació, i de com hauria de ser
aplicada als nostres centres educatius, ens adonem que aquesta perspectiva,
sovint, no és tinguda en compte, i no és implementada de la manera que caldria
esperar. Mitjançant l’estudi del marc legislatiu al respecte, veurem que des de fa
temps la coeducació és un dels objectius proposats per les lleis educatives, no
obstant i això, també s’esbrinarà que aquestes no han seguit una continuïtat
respecte a la seva consecució, i que la igualtat formal a la qual predisposen no s’ha
identificat amb una igualtat real. Ens trobem en un moment favorable, ja que el
desplegament de la LOMLOE, la nova llei educativa, introdueix nous reptes
encaminats a corregir les possibles discriminacions de gènere que es puguin donar
a l’àmbit educatiu. Per altra banda, les problemàtiques socials pareixen advertir-nos,
cada cop més, de la urgència de trobar solucions pràctiques al respecte. De manera
que, a més de dur a terme una anàlisi de les carències del sistema educatiu, pel que
fa al desenvolupament de certa idea d’igualtat, aquest treball, pretén demostrar les
aportacions de treballar la coeducació transversalment, però també de manera
concreta a la matèria de filosofia. A partir de la recerca, sobre el paper que ha tingut
la dona i els seus sabers a l’àmbit de la reflexió filosòfica, s’articularà una proposta
educativa encaminada a reflexionar sobre el caràcter androcèntric i sexista
d’aquesta, així com a la recuperació de dones filòsofes per tal que puguin funcionar
com a referents