[cat] Aquest treball tracta de presentar la metodologia educativa de
l’Aprenentatge Servei, partint del tots els beneficis que genera
sobre l’aprenentatge. Per això, en primer lloc, s’ha tractat el seu
origen, exposant en què consisteix exactament, així com els
avantatges i els aspectes a tenir presents a l’hora de la seva
aplicació. Així mateix, es posa l’accent en la necessitat de potenciar
en l’alumnat competències no només cognitives, especialment
aquelles relacionades amb els valors (saber ser), com a màxim
exponencial per poder transformar-se com a persones i integrar-se
com a membres compromesos amb la societat.
En definitiva, en aquest projecte final de màster es pretén descriure
la informació necessària per entendre i contextualitzar aquest tipus
de metodologia educativa, i es culmina amb la realització d’una
proposta didàctica de forma transversal a dos mòduls (Formació i
Orientació Laboral i Comunicació Empresarial i Atenció al Client) al
Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Gestió Administrativa. S’ofereix així
una possibilitat d’aprenentatge dins de la Formació Professional
que té com a finalitat última preparar als alumnes d’una forma
completa per la seva incorporació al món laboral, i per potenciar la
importància de la consciència social en el desenvolupament de la
seva professionalitat.