Influència del Programa de Revisió de Menús Escolars (PReME) en el rendiment acadèmic dels estudiants a Catalunya

Show simple item record

dc.contributor Borràs Rotger, Pere Antoni
dc.contributor.author Bailén Pérez, Georgina
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-10T10:19:03Z
dc.date.available 2025-03-10T10:19:03Z
dc.date.issued 2024-05-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169269
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Màster (TFM) examina l'impacte del Programa de Revisió de Menús Escolars (PReME) en el rendiment acadèmic d'estudiants de primària a Catalunya, amb l'objectiu d'avaluar com les intervencions nutricionals en l'entorn escolar poden influir en l'educació. Utilitzant un disseny quasi-experimental, l'estudi compara les qualificacions acadèmiques, hàbits alimentaris i nivells d'activitat física dels estudiants abans i després de la implementació del PReME en una mostra d'escoles seleccionades. La recerca es duu a terme mitjançant qüestionaris validats i anàlisis de registres acadèmics, enfocant-se en escoles que no havien implementat el programa a l'inici del curs escolar, però planejaven fer-lo en el segon trimestre. S'espera que els resultats mostrin millores significatives en el rendiment acadèmic postintervenció, proporcionant evidència empírica sobre la importància d'una nutrició escolar adequada. Aquest estudi destaca la necessitat de polítiques educatives i de salut pública ben informades que promoguin entorns alimentaris saludables a les escoles. A més, el projecte obre camins per a futures recerques sobre els efectes a llarg termini de les intervencions nutricionals i la seva relació amb diversos aspectes del desenvolupament estudiantil. Aquest TFM subratlla la connexió crítica entre la nutrició i el rendiment acadèmic, proposant que la millora de la qualitat dels menús escolars a través del PReME pot tenir efectes positius significatius en l'educació dels estudiants. Aquest enfocament integrador no sols obre noves línies de recerca en nutrició i educació sinó que també insta una reflexió més profunda sobre com els entorns escolars saludables són fonamentals per al desenvolupament integral dels joves ca
dc.description.abstract [eng] This Master's Thesis examines the impact of the School Menu Review Program (PReME) on the academic performance of primary school students in Catalonia, with the goal of assessing how nutritional interventions in the school environment can influence education. Using a quasi-experimental design, the study compares academic grades, eating habits, and physical activity levels of students before and after the implementation of PReME in a selected sample of schools. The research is carried out through validated questionnaires and analysis of academic records, focusing on schools that had not implemented the program at the beginning of the school year but planned to do so in the second term. Results are expected to show significant improvements in post-intervention academic performance, providing empirical evidence on the importance of adequate school nutrition. This study highlights the need for well-informed educational and public health policies that promote healthy food environments in schools. Furthermore, the project paves the way for future research on the long-term effects of nutritional interventions and their relationship with various aspects of student development. This Master's Thesis emphasizes the critical connection between nutrition and academic achievement, proposing that improving the quality of school menus through PReME can have significant positive effects on students' education. This integrated approach not only opens new lines of research in nutrition and education but also calls for deeper reflection on how healthy school environments are fundamental for the holistic development of young people en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 663/664 - Aliments i nutrició. Enologia. Olis. Greixos ca
dc.subject.other Nutrició escolar ca
dc.subject.other Rendiment acadèmic ca
dc.subject.other Intervenció nutricional ca
dc.subject.other PReME ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.title Influència del Programa de Revisió de Menús Escolars (PReME) en el rendiment acadèmic dels estudiants a Catalunya ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:48:33Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics