dc.contributor |
Borràs Rotger, Pere Antoni |
|
dc.contributor.author |
Bailén Pérez, Georgina |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-10T10:19:03Z |
|
dc.date.available |
2025-03-10T10:19:03Z |
|
dc.date.issued |
2024-05-20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169269 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest Treball de Fi de Màster (TFM) examina l'impacte del Programa de Revisió de
Menús Escolars (PReME) en el rendiment acadèmic d'estudiants de primària a
Catalunya, amb l'objectiu d'avaluar com les intervencions nutricionals en l'entorn escolar
poden influir en l'educació. Utilitzant un disseny quasi-experimental, l'estudi compara les
qualificacions acadèmiques, hàbits alimentaris i nivells d'activitat física dels estudiants
abans i després de la implementació del PReME en una mostra d'escoles
seleccionades. La recerca es duu a terme mitjançant qüestionaris validats i anàlisis de
registres acadèmics, enfocant-se en escoles que no havien implementat el programa a
l'inici del curs escolar, però planejaven fer-lo en el segon trimestre.
S'espera que els resultats mostrin millores significatives en el rendiment acadèmic postintervenció, proporcionant evidència empírica sobre la importància d'una nutrició escolar
adequada. Aquest estudi destaca la necessitat de polítiques educatives i de salut pública
ben informades que promoguin entorns alimentaris saludables a les escoles. A més, el
projecte obre camins per a futures recerques sobre els efectes a llarg termini de les
intervencions nutricionals i la seva relació amb diversos aspectes del desenvolupament
estudiantil.
Aquest TFM subratlla la connexió crítica entre la nutrició i el rendiment acadèmic,
proposant que la millora de la qualitat dels menús escolars a través del PReME pot tenir
efectes positius significatius en l'educació dels estudiants. Aquest enfocament
integrador no sols obre noves línies de recerca en nutrició i educació sinó que també
insta una reflexió més profunda sobre com els entorns escolars saludables són
fonamentals per al desenvolupament integral dels joves |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This Master's Thesis examines the impact of the School Menu Review Program
(PReME) on the academic performance of primary school students in Catalonia, with the
goal of assessing how nutritional interventions in the school environment can influence
education. Using a quasi-experimental design, the study compares academic grades,
eating habits, and physical activity levels of students before and after the implementation
of PReME in a selected sample of schools. The research is carried out through validated
questionnaires and analysis of academic records, focusing on schools that had not
implemented the program at the beginning of the school year but planned to do so in the
second term.
Results are expected to show significant improvements in post-intervention academic
performance, providing empirical evidence on the importance of adequate school
nutrition. This study highlights the need for well-informed educational and public health
policies that promote healthy food environments in schools. Furthermore, the project
paves the way for future research on the long-term effects of nutritional interventions and
their relationship with various aspects of student development.
This Master's Thesis emphasizes the critical connection between nutrition and academic
achievement, proposing that improving the quality of school menus through PReME can
have significant positive effects on students' education. This integrated approach not
only opens new lines of research in nutrition and education but also calls for deeper
reflection on how healthy school environments are fundamental for the holistic
development of young people |
en |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
663/664 - Aliments i nutrició. Enologia. Olis. Greixos |
ca |
dc.subject.other |
Nutrició escolar |
ca |
dc.subject.other |
Rendiment acadèmic |
ca |
dc.subject.other |
Intervenció nutricional |
ca |
dc.subject.other |
PReME |
ca |
dc.subject.other |
Educació primària |
ca |
dc.title |
Influència del Programa de Revisió de Menús Escolars (PReME) en el rendiment acadèmic dels estudiants a Catalunya |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:48:33Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|