Proposta educativa basada en optimitzar l'efecte de les tecnologies de la informació i comunicació sobre els adolescents

Show simple item record

dc.contributor Tomás Bergas, Damián
dc.contributor.author Román Alorda, Armando
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-13T08:56:44Z
dc.date.issued 2024-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169358
dc.description.abstract [cat] Vivim en una era digital on les Tecnologies de la Informació i la Comunicació tenen una presència significativa en la vida dels adolescents, proporcionant un entorn de relació, intercanvi i entreteniment. Els joves, especialment la Generació Z, estan immersos en aquests entorns digitals, fent de les TIC una part essencial de la seva vida diària, normalment per entreteniment. Aquest context digital ha canviat dràsticament les àrees de la vida social, incloent-hi les relacions i hàbits socials, que ara es donen principalment en línia. Per aquest motiu, l’objectiu del treball és desenvolupar una proposta educativa que maximitzi els beneficis de les TIC i minimitzi els desavantatges del seu ús problemàtic en adolescents dins del context educatiu. Es pretén crear un entorn d'aprenentatge equilibrat que fomenti l'ús responsable de les tecnologies digitals. Per fer-ho, es revisen els efectes de l'ús de les pantalles sobre els adolescents, classificant els impactes en salut, desenvolupament social i aprenentatge. En contraposició, la legislació vigent destaca la importància d'integrar les TIC en l'educació, fent obligatori l'aprenentatge de tecnologia i digitalització en l'educació secundària a les Illes Balears. La competència digital, segons el Decret 32/2022, implica un ús segur, saludable i crític de les tecnologies per a l'aprenentatge i la participació social. Per aquest motiu, és essencial integrar les TIC en el currículum escolar per desenvolupar aquestes competències. Finalment, s’ha elaborat una proposta educativa que compte un equilibri en l'ús de les TIC en l'educació per maximitzar els beneficis i minimitzar els riscos associats amb l'ús excessiu de pantalles. Cal una estratègia educativa que abordi els efectes negatius i potenciï les habilitats tecnològiques dels estudiants per preparar-los per als reptes del segle XXI ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Pantalles ca
dc.subject.other Tecnologia ca
dc.subject.other Situació d’aprenentatge ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Adolescent ca
dc.title Proposta educativa basada en optimitzar l'efecte de les tecnologies de la informació i comunicació sobre els adolescents ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:27Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics