Les matemàtiques a la natura i com trobar-les

Show simple item record

dc.contributor Olivares García, Cristina
dc.contributor.author Coll Gelabert, Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-13T10:33:23Z
dc.date.available 2025-03-13T10:33:23Z
dc.date.issued 2024-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169367
dc.description.abstract [cat] En el present Treball de Final de Màster abordarem el tema de les matemàtiques en la naturalesa. Parlarem de com els elements de la natura presenten patrons, propietats i conceptes matemàtics. A més, ens centrarem en la importància d’aprendre a identificar idees matemàtiques per a aprendre sobre aquestes a partir de l’observació de la naturalesa. La primera part del treball ens servirà per contextualitzar el camp del qual parlarem. El mètode que emprarem es basa a fer una anàlisi de distintes lleis educatives i veient una justificació teòrica de la nostra proposta. Començarem veient la normativa de les Illes Balears i on podem situar aquest treball dintre del currículum. Continuarem veient el que ens diu la normativa estatal i anirem una mica més lluny per veure, a escala europea, el que succeeix amb aquest tema. Ens centrarem en com aborda el tema Estònia. El motiu d’aquesta tria són els bons resultats obtinguts en l’àmbit de les matemàtiques de les proves PISA 2022. Per concloure amb aquest objectiu, farem una justificació en l’àmbit teòric, veient quins estudis i trets de les lleis educatives, donen suport a la nostra proposta. Tot seguit, farem una recerca bibliogràfica distints conceptes matemàtics que podem trobar en la natura. Aquesta part s’enfocarà a recollir informació per a poder tenir un ventall d’exemples en els quals trobar matemàtiques en la natura. Aquesta recollida ens implicarà augmentar el coneixement sobre el tema, mitjançant els materials i recursos que tenim al nostre abast. Posteriorment, exposarem una proposta didàctica per a treballar aquest tema a les aules d’Educació Secundària Obligatòria. La proposta s’enfocarà a treballar els objectes matemàtics i les seves propietats a partir de la natura i en donar eines perquè l’alumnat pugui identificar-los. El mètode per a poder assolir aquest objectiu conforma una situació d’aprenentatge. Aquesta recull un conjunt d’activitats, recursos i eines. Per acabar, exposarem les conclusions del treball atenent el recull d’informació dut a terme i l’elaboració de la proposta. A més, adjuntaré la valoració personal del treball i les propostes de millora de cara a futures pràctiques ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Naturalesa ca
dc.subject.other Proposta didàctica ca
dc.subject.other Educació Secundària Obligatòria ca
dc.title Les matemàtiques a la natura i com trobar-les ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:30Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics