[cat] L’objectiu d’aquest treball consisteix a tractar de respondre a algunes
preguntes que són objecte de debat en diversos àmbits de la societat actual,
particularment dins el món de l’educació: de quina manera l’ús omnipresent de
les eines tecnològiques a l’abast d’infants i joves afecten el desenvolupament
motor i les capacitats cognitives de les persones. Després de clarificar el
concepte de psicomotricitat fina i la seva importància a la nostra àrea, el treball
resumeix el marc teòric i les diverses aportacions existents sobre la qüestió,
particularment l’impacte de les eines tecnològiques a l’aula de secundària, el
Chromebook i les derivades de la pandèmia Covid-19. Partint del concepte de
competència digital, la tercera part del treball mostra un seguit d’activitats dutes
a terme i els resultats obtinguts, a fi de confirmar o discrepar de la hipòtesi
inicial: l´ús indiscriminat d’eines tecnològiques afecten negativament en el
desenvolupament integral de l’alumnat, tot i que tenen aspectes positius. La
principal conclusió indica que l’efectivitat de l’ús dels avenços tecnològics
depèn de com són integrats en el context educatiu, per part dels centres, dels
docents, de les famílies i del mateix alumnat