El paper de les famílies a l'etapa d'educació secundària obligatòria: Proposta d'un programa per fomentar la seva participació.

Show simple item record

dc.contributor Franco Sánchez, Ana María
dc.contributor.author Albertí García, Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-14T10:09:17Z
dc.date.issued 2024-06-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169435
dc.description.abstract [cat]La participació de les famílies als centres d’educació secundària és una qüestió clau per contribuir a la millora de la qualitat del procés d’aprenentatge i la convivència dels alumnes i suposa un repte per a la comunitat educativa per cercar i posar en marxa actuacions encaminades a millorar-ne la seva implicació i participació. Durant el desenvolupament dels mòduls teòrics del Màster, així com durant la realització de pràctiques al centre educatiu, he pogut constatar la mancança de participació de les famílies i com aquest fet influeix directament en la qualitat dels processos educatius. L’objectiu d’aquest treball és presentar un estat de la qüestió analitzant les causes i les barreres a la participació de les famílies, tot emmarcat dins un marc normatiu. A continuació s’ofereix el disseny d’un programa per la millora de la participació de les famílies dins els centres destinat a l’etapa d’educació secundària. L’objectiu d’aquest programa és aconseguir incloure a les famílies dins els centres amb actuacions des d’ una triple vessant: equip directiu, equip docent i famílies. Només des d’aquesta perspectiva holística de responsabilitat de tota la comunitat educativa serà possible assolir els objectius plantejats en aquest document. Les propostes d’actuació s’han dissenyat incloent una temporalització i uns recursos per facilitar l’aplicació del programa dins un context educatiu. Una part fonamental d’aquest document és l’avaluació de la situació inicial de la participació de les famílies al centre concret on s’endurà a terme la proposta, ja que serà necessari conèixer el punt de partida de la situació per adaptar i ajustar aquest programa a les necessitats específiques del centre. Una vegada que es dugui a terme el programa, es proposa una avaluació final per saber el nivell d’assoliment dels objectius, així com poder introduir millores dins el programa per les successives aplicacions. Per acabar, es presenten unes conclusions del treball on es posa de manifest la importància dels orientadors dins els centres per garantir la participació de les famílies ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Famílies ca
dc.subject.other Participació ca
dc.subject.other Barreres ca
dc.subject.other Facilitadors ca
dc.subject.other Orientació educativa ca
dc.title El paper de les famílies a l'etapa d'educació secundària obligatòria: Proposta d'un programa per fomentar la seva participació. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:37Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics