dc.contributor |
Franco Sánchez, Ana María |
|
dc.contributor.author |
Albertí García, Maria |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-14T10:09:17Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169435 |
|
dc.description.abstract |
[cat]La participació de les famílies als centres d’educació secundària és una qüestió
clau per contribuir a la millora de la qualitat del procés d’aprenentatge i la
convivència dels alumnes i suposa un repte per a la comunitat educativa per
cercar i posar en marxa actuacions encaminades a millorar-ne la seva implicació
i participació.
Durant el desenvolupament dels mòduls teòrics del Màster, així com durant la
realització de pràctiques al centre educatiu, he pogut constatar la mancança de
participació de les famílies i com aquest fet influeix directament en la qualitat dels
processos educatius. L’objectiu d’aquest treball és presentar un estat de la
qüestió analitzant les causes i les barreres a la participació de les famílies, tot
emmarcat dins un marc normatiu. A continuació s’ofereix el disseny d’un
programa per la millora de la participació de les famílies dins els centres destinat
a l’etapa d’educació secundària. L’objectiu d’aquest programa és aconseguir
incloure a les famílies dins els centres amb actuacions des d’ una triple vessant:
equip directiu, equip docent i famílies. Només des d’aquesta perspectiva holística
de responsabilitat de tota la comunitat educativa serà possible assolir els
objectius plantejats en aquest document. Les propostes d’actuació s’han
dissenyat incloent una temporalització i uns recursos per facilitar l’aplicació del
programa dins un context educatiu. Una part fonamental d’aquest document és
l’avaluació de la situació inicial de la participació de les famílies al centre concret
on s’endurà a terme la proposta, ja que serà necessari conèixer el punt de partida
de la situació per adaptar i ajustar aquest programa a les necessitats
específiques del centre. Una vegada que es dugui a terme el programa, es
proposa una avaluació final per saber el nivell d’assoliment dels objectius, així
com poder introduir millores dins el programa per les successives aplicacions.
Per acabar, es presenten unes conclusions del treball on es posa de manifest la
importància dels orientadors dins els centres per garantir la participació de les
famílies |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Famílies |
ca |
dc.subject.other |
Participació |
ca |
dc.subject.other |
Barreres |
ca |
dc.subject.other |
Facilitadors |
ca |
dc.subject.other |
Orientació educativa |
ca |
dc.title |
El paper de les famílies a l'etapa d'educació secundària obligatòria: Proposta d'un programa per fomentar la seva participació. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2025-01-22T10:49:37Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|