Connectant ciència i meditació a través de l’assignatura de Biologia i Geologia: Aprenentatge de gestió i control de l’estrès amb alumnes de secundària

Show simple item record

dc.contributor Álvarez García, Olaya
dc.contributor.author Oliver Pons, Carla
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-24T07:02:05Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169552
dc.description.abstract [cat] L’estrès és uns dels majors desafiaments que enfronten els estudiants a la seva vida diària. Per aquest motiu, el present Treball de Fi de Màster, planteja una proposta educativa que es centra en l’exploració de la relació de l’estrès i la salut, amb una atenció específica en els aparells respiratori i digestiu. L’objectiu general és que els alumnes comprenguin la relació que existeix entre l’estrès i la salut, i dotar-los d’eines i estratègies per detectar i gestionar l’estrès de forma efectiva en el seu dia a dia. Per a aconseguir aquest objectiu s'han establert diverses metes específiques, incloent l'estudi dels conceptes fonamentals d'estrès, l'anatomia i fisiologia dels aparells implicats, els efectes de l'estrès en la salut, la promoció d'hàbits saludables com a mitjà de protecció, i l'aprenentatge de diverses estratègies de gestió de l'estrès. Mitjançant un enfocament integrat a base d’Aprenentatge Basat en Problemes (ABP), el qual combina activitats pràctiques, d’investigació i de reflexió, els alumnes s’involucren de forma activa en l'aprenentatge i la comprensió del tema. Aquesta proposta, a part d’oferir una comprensió més profunda que té l’impacte de l’estrès sobre els aparells respiratori i digestiu, proporciona eines per afrontar aquesta qüestió que tant es repeteix en la vida quotidiana dels adolescents. Per tant, es promou un entorn més saludable tant a nivell personal com col·lectiu ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Estrés ca
dc.subject.other Meditació ca
dc.subject.other Adolescents ca
dc.subject.other Hàbits saludables ca
dc.title Connectant ciència i meditació a través de l’assignatura de Biologia i Geologia: Aprenentatge de gestió i control de l’estrès amb alumnes de secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:43Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics