Aprenentatge basat en problemes: revisió i proposta educativa per l'estudi del sector primari en la secundària des de l’antropologia

Show simple item record

dc.contributor Morcillo Loro, Virginia
dc.contributor.author Sánchez Campins, Irene
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-24T07:43:01Z
dc.date.issued 2024-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169557
dc.description.abstract [cat] En aquest treball final de màster s'elabora el disseny d'una proposta educativa centrada en els sabers bàsics relatius al sector primari a un curs de tercer de l'E.S.O. amb una metodologia d'aprenentatge basada en problemes. Per assolir aquest objectiu primer es du a terme una anàlisi d'un llibre de text de referència de la matèria de Geografia i Història per després aplicar una mirada crítica oferida des de la perspectiva i coneixements que atorga la disciplina antropològica. Amb aquest exercici es descobreix la narrativa hegemònica etnocèntrica que es continua reproduint a les Ciències Socials a l'E.S.O., en aquest cas al sector primari. És dins d'aquest marc contextual que es desenvolupa la proposta educativa basada en problemes, en tant que les característiques d'aquesta fomenten el pensament crític, fet indispensable per formar individus autònoms. El qual, finalment, s'alinea amb la concepció sobre l'educació que es promulga en aquest treball des de la pedagogia crítica, entesa aquesta com una acció i responsabilitat política; en tant que s'encarrega de formar individus democràticament responsables ca
dc.description.abstract [eng] The present master's thesis develops an educational proposal focused on basic knowledge related to the primary sector for a third-year course of E.S.O. (Compulsory Secondary Education) following a problem-based learning methodology. To achieve this objective, firstly it analyzes a model textbook for Geography and History to then apply to it the critical perspective and knowledge that anthropology provides. Through this exercise, the ethnocentric hegemonic narrative that continues to be reproduced in Social Sciences in E.S.O., in this case in the primary sector, is uncovered. Within this contextual framework, the problem-based educational proposal is utilized to foster critical thinking, which is essential for forming autonomous individuals. This aligns with the conception of education this work advocates for, which comes from critical pedagogy, that conceives education as both political action and responsibility, since it is in charge of shaping democratically responsible individuals en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Antropologia ca
dc.subject.other Pedagogia Crítica ca
dc.subject.other Aprenentatge Basat en Problemes ca
dc.subject.other Pensament crític ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.title Aprenentatge basat en problemes: revisió i proposta educativa per l'estudi del sector primari en la secundària des de l’antropologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:46Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics