[cat] El sistema educatiu espanyol actualment i amb la recent arribada i entrada en
vigor de la LOMLOE s'enfronta a grans reptes als quals encara estem
adaptant-nos. Com a resposta, s'estan implementant noves metodologies per
augmentar la motivació tant dels estudiants com dels docents.
En el cas de les assignatures d'Economia, que sovint resulten complexes al
principi, se cerca promoure un enfocament pràctic que faciliti la seva
comprensió i aplicació en la vida real. Es compta amb diverses eines per
facilitar l'aprenentatge i desenvolupar competències rellevants per a la vida
professional, com el treball en equip i la cerca d'informació.
Per això, s'ha considerat apropiat aplicar l'Aprenentatge Basat en Projectes a
aquestes assignatures, ja que l'Economia no existeix en un buit, sinó que està
estretament relacionada amb altres disciplines. El projecte ABP de Simulació
Empresarial està dissenyat per ser implementat al Batxillerat General amb
estudiants de 1r de batxillerat, Economia, Emprenedoria i Activitat Empresarial.
Les matèries de simulació empresarial ja fa anys que s’apliquen als cursos de
Formació Professional, i la idea és aplicar-lo també al batxillerat.
Amb el mètode ABP i amb una idea d’empresa, l'alumnat podrà explorar el
concepte d’emprenedoria, avaluaran l'impacte socioeconòmic d’una activitat
comercial i analitzaran l’entorn i estratègies per potenciar els resultats.
La idea d'utilitzar un sistema d'aprenentatge basat en projectes al batxillerat és
poder dur a terme activitats que surtin d’allò que considerem habitual durant el
procés d'ensenyament.
L'objectiu primordial, per tant, és sortir de l'estàndard actual del batxiller com ho
tenim associat fins ara, i que facin servir el sistema de projectes com a mètode
efectiu i eficient per a l'entesa