dc.description.abstract |
[cat] El burnout afecta els professionals de la docència generant greus
conseqüències, així, per garantir una educació de qualitat és important atendre
el benestar i la salut del professorat. Per això, es proposa un programa de
prevenció del burnout en el professorat de secundària.
Per a aquest estudi s’ha administrat el qüestionari Maslach Burnout Inventory
(MBI) a una mostra de 139 professionals d’educació secundària dels centres
públics de Mallorca amb l’objectiu de fer una aproximació a l’estat del professorat
participant en relació al burnout. Els resultats indiquen que un 49,6% de la mostra
presenta indicis de cansament emocional, un 23,7% de despersonalització i un
28,1% de baixa realització personal.
Per aquest motiu, s’ha dissenyat un programa de prevenció del burnout en el
professorat de secundària. La població destinatària d’aquest programa és el
professorat, l’alumnat i les famílies de secundària. Les actuacions es troben
centrades en la gestió emocional, la resiliència, l’autoconeixement, la millora de
l’ambient laboral, la reducció dels conflictes a l’aula, la millora del clima d’aula,
l’augment de la participació i implicació familiar, principalment, ja que la literatura
ha mostrat que són estratègies eficients en relació a la prevenció o reducció del
burnout.
Finalment, es conclou subratllant la necessitat de prevenció del burnout en el
professorat de secundària, principalment de la dimensió de cansament
emocional |
ca |