[cat] El TFM explora l'aplicació de la metodologia d'Aprenentatge Basat en Projectes
(ABP), on els estudiants treballen en projectes que requereixen l'aplicació de
coneixements econòmics en contextos pràctics i reals. Això inclou la
planificació i execució d'estratègies econòmiques dins dels grups de suport
mutu, tot avaluant tant els beneficis com les possibles limitacions d'aquest
enfocament.
El treball detalla una anàlisi exhaustiva sobre la conceptualització dels Grups
de Suport Mutu i la seva rellevància en el context econòmic i educatiu actual,
marcat per desafiaments socials i econòmics com la crisi financera global i la
pandèmia de COVID-19. Aquests grups, caracteritzats per la solidaritat i
reciprocitat entre els seus membres, ofereixen un model alternatiu
d'organització econòmica que promou la sostenibilitat i l'equitat.
En la metodologia proposada, l'estudi de casos es presenta com un recurs clau
per aplicar teories econòmiques a situacions reals, permetent als estudiants
desenvolupar habilitats crítiques i pràctiques. Aquesta metodologia no només
pretén millorar la motivació i el rendiment acadèmic, sinó també preparar els
estudiants per enfrontar i resoldre problemes complexos de manera
col·laborativa.
Finalment, aquest enfocament didàctic no només aborda les necessitats
educatives actuals sinó que també integra valors de sostenibilitat i
responsabilitat social en l'aprenentatge econòmic
[eng] The “TFM” explores the application of the Project-Based Learning (PBL)
methodolody, where students work on projects that require applying economical
knowledge in practical and real contexts. This includes planning and
implementing economical strategies in mutual support groups, assessing both
the benefits and potential limitations of this approach.
3
The project details an exhaustive analysis on the conceptualization of Mutual
Support Groups and their relevance in the current economic and educational
context, marked by social and economic challenges such as the global financial
crisis and the COVID-19 pandemic. These groups, characterized by solidarity
and reciprocity between their members, offer an alternative model of economic
organization that promotes sustainability and equity.
In the proposed methodology, the case study is presented as a key resource to
apply economic theories to real situations, allowing students to develop critical
and practical skills. This methodology aims not only to improve motivation and
academic performance, but also to prepare students to face and solve complex
problems collaboratively.
Finally, this didactic approach not only addresses the current educational needs
but also integrates sustainability and social responsibility values in economic
learning