Aprenentatge Servei: proposta pedagògica per a la creació d'un projecte d'intercanvi social

Show simple item record

dc.contributor Llaneras Pinto, Maria de los Ángeles
dc.contributor Rivas Yarza, Pedro Antonio
dc.contributor.author Campins Gelabert, Núria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-26T07:46:47Z
dc.date.available 2025-03-26T07:46:47Z
dc.date.issued 2024-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169608
dc.description.abstract [cat] Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) són un acord internacional establert el 2015 per les Nacions Unides amb l’objectiu d’aconseguir un món millor per al 2030. Aquests objectius cerquen erradicar la pobresa, disminuir les desigualtats, protegir el medi ambient i promoure la pau i la justícia. Aconseguir aquests propòsits requereix l’esforç de tota la societat, per això, és essencial que des dels centres educatius ensenyin als joves a contribuir de manera positiva, fomentant el compromís social i cívic. En una societat cada cop més individualista és fonamental inculcar valors de cooperació i solidaritat, impulsant accions col·lectives encaminades al benestar comú. En la present proposta pedagògica mitjançant l’Aprenentatge Servei els alumnes de l'assignatura Economia i Emprenedoria de 4t d’ESO desenvoluparan en grups un projecte d'intercanvi social per a una associació amb la finalitat d’ajudar a persones en risc d’exclusió social alhora que es duen a terme activitats per preservar el medi ambient i fomentar la sostenibilitat. Els alumnes es relacionaran directament amb la comunitat local pel que les activitats es duran a terme en un context real i pràctic, la qual cosa manté la motivació dels alumnes i afavoreix un aprenentatge significatiu. S’inculcaran valors com l’empatia, la inclusió social i el respecte pel medi ambient i permetrà als estudiants veure, mesurar i analitzar l’impacte de les seves accions, també aprendran com funcionen i es gestionen les entitats sense ànim de lucre. La metodologia principal serà l’Aprenentatge Servei, una metodologia activa i participativa amb el docent actuant com a guia. Es potenciaran habilitats com la col·laboració, la investigació i la resolució de problemes, a més, aquesta proposta està en línia amb els objectius de la LOMLOE que prioritza l’educació ciutadana, el desenvolupament sostenible i fomenta un aprenentatge competencial ca
dc.description.abstract [eng] The Sustainable Development Goals (SDGs) are an international agreement established in 2015 by the United Nations with the objective of creating a better world by 2030. These goals aim to eradicate poverty, reduce inequalities, protect the environment, and promote peace and justice. Achieving these objectives requires teaching young people how to contribute positively by fostering social and civic engagement. In an increasingly individualistic society, it is crucial to instill values of cooperation and solidarity, encouraging collective actions aimed at common welfare. In this pedagogical proposal, through Service Learning, students in the 4th year of Secondary Education, in the subject of Economics and Entrepreneurship, will develop a social exchange project for an association. The goal is to help people at risk of social exclusion while carrying out activities to preserve the environment and promote sustainability. Students will engage directly with the local community, conducting activities in a real and practical context, which maintains student motivation and supports meaningful learning. Values such as empathy, social inclusion and respect for the environment will be encouraged. This approach will allow students to see, measure and analyse the impact of their actions, while also learning how nonprofit organizations operate and are managed. The main methodology will be Service Learning, an active and participatory methodology, with the teacher as a guide. It will enhance skills such as collaboration, research and problem-solving, additionally, this proposal aligns with the objectives of the LOMLOE, which prioritizes civic education, sustainable development and promotes competency-based learning en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge Servei ca
dc.subject.other Entitat sense ànim de lucre ca
dc.subject.other Exclusió social i medi ambient ca
dc.title Aprenentatge Servei: proposta pedagògica per a la creació d'un projecte d'intercanvi social ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:50:30Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics