dc.contributor |
Llaneras Pinto, Maria de los Ángeles |
|
dc.contributor |
Rivas Yarza, Pedro Antonio |
|
dc.contributor.author |
Campins Gelabert, Núria |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-26T07:46:47Z |
|
dc.date.available |
2025-03-26T07:46:47Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169608 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) són un acord internacional
establert el 2015 per les Nacions Unides amb l’objectiu d’aconseguir un món
millor per al 2030. Aquests objectius cerquen erradicar la pobresa, disminuir les
desigualtats, protegir el medi ambient i promoure la pau i la justícia. Aconseguir
aquests propòsits requereix l’esforç de tota la societat, per això, és essencial que
des dels centres educatius ensenyin als joves a contribuir de manera positiva,
fomentant el compromís social i cívic.
En una societat cada cop més individualista és fonamental inculcar valors de
cooperació i solidaritat, impulsant accions col·lectives encaminades al benestar
comú. En la present proposta pedagògica mitjançant l’Aprenentatge Servei els
alumnes de l'assignatura Economia i Emprenedoria de 4t d’ESO desenvoluparan
en grups un projecte d'intercanvi social per a una associació amb la finalitat
d’ajudar a persones en risc d’exclusió social alhora que es duen a terme activitats
per preservar el medi ambient i fomentar la sostenibilitat.
Els alumnes es relacionaran directament amb la comunitat local pel que les
activitats es duran a terme en un context real i pràctic, la qual cosa manté la
motivació dels alumnes i afavoreix un aprenentatge significatiu. S’inculcaran
valors com l’empatia, la inclusió social i el respecte pel medi ambient i permetrà
als estudiants veure, mesurar i analitzar l’impacte de les seves accions, també
aprendran com funcionen i es gestionen les entitats sense ànim de lucre.
La metodologia principal serà l’Aprenentatge Servei, una metodologia activa i
participativa amb el docent actuant com a guia. Es potenciaran habilitats com la
col·laboració, la investigació i la resolució de problemes, a més, aquesta
proposta està en línia amb els objectius de la LOMLOE que prioritza l’educació
ciutadana, el desenvolupament sostenible i fomenta un aprenentatge
competencial |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The Sustainable Development Goals (SDGs) are an international agreement
established in 2015 by the United Nations with the objective of creating a better
world by 2030. These goals aim to eradicate poverty, reduce inequalities, protect
the environment, and promote peace and justice. Achieving these objectives
requires teaching young people how to contribute positively by fostering social
and civic engagement.
In an increasingly individualistic society, it is crucial to instill values of cooperation
and solidarity, encouraging collective actions aimed at common welfare. In this
pedagogical proposal, through Service Learning, students in the 4th year of
Secondary Education, in the subject of Economics and Entrepreneurship, will
develop a social exchange project for an association. The goal is to help people
at risk of social exclusion while carrying out activities to preserve the environment
and promote sustainability.
Students will engage directly with the local community, conducting activities in a
real and practical context, which maintains student motivation and supports
meaningful learning. Values such as empathy, social inclusion and respect for the
environment will be encouraged. This approach will allow students to see,
measure and analyse the impact of their actions, while also learning how
nonprofit organizations operate and are managed.
The main methodology will be Service Learning, an active and participatory
methodology, with the teacher as a guide. It will enhance skills such as
collaboration, research and problem-solving, additionally, this proposal aligns
with the objectives of the LOMLOE, which prioritizes civic education, sustainable
development and promotes competency-based learning |
en |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge Servei |
ca |
dc.subject.other |
Entitat sense ànim de lucre |
ca |
dc.subject.other |
Exclusió social i medi ambient |
ca |
dc.title |
Aprenentatge Servei: proposta pedagògica per a la creació d'un projecte d'intercanvi social |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:50:30Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|