L’evolució humana a les ciències de secundària, una necessitat.

Show simple item record

dc.contributor Gamundí Gamundí, Antonio
dc.contributor.author Antich Sánchez, Mateu
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-26T10:32:05Z
dc.date.available 2025-03-26T10:32:05Z
dc.date.issued 2024-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169616
dc.description.abstract [cat] : La teoria de l'evolució té una bona acceptació en la població general. Ara bé, la comprensió d'aquesta no és tan evident. La gent l'accepta però no l'entén en la dimensió correcta. Aquesta problemàtica s'origina durant l’educació secundària, quan s'explica i quan la majoria n'adquireix els coneixements. L’explicació només es rep a quart d’ESO en una assignatura optativa. Llavors, davant l'onada de desinformació que està perjudicant la confiança amb les ciències i deixant molt d'espai per a concepcions no fonamentades respecte a la realitat, és important reforçar la vessant científica de l'evolució fent d'ella una temàtica més transversal i més apropada a les persones. Encaminats en aquesta direcció, en aquest treball es proposa l'explicació amb més detall de l'evolució humana a l'alumnat per atacar els dos fronts oberts: primer, el de la possible falta de confiança en el procés científic i, segon, per apropar la posició de l'ésser humà amb la resta d'éssers vius i xerrar de l'espècie Homo sapiens com a just una demostració més de la diversitat existent en el món. Es descriuen tres situacions d’aprenentatge que encaixen amb el currículum actual i s’hipotetitza sobre les possibilitats d’una explicació de l’evolució desgranada en més cursos ca
dc.description.abstract [eng] The theory of evolution is widely accepted among the general population, but not as widely comprehended. People assume it without the necessary understanding. This problem originates in high school, where much of people’s knowledge about evolution comes from. An explanation of evolution is just offered in the fourth level of ESO, in an optional lesson. Therefore, as disinformation is damaging confidence in science and letting pseudoscience affect people’s conceptions, a consistent and transversal explanation of evolution should be applied in school. To get to this point, a detailed explanation of human evolution is proposed to solve two problems: firstly, people’s confidence in science, and secondly, to bring human position closer to other living beings, so anthropocentric ideas of evolution and life are discarded. Three learning scenarios are described according to the actual curriculum and an alternative explanation of evolution through the hall ESO is discussed en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 5 - Ciències pures i naturals ca
dc.subject.other Evolució humana ca
dc.subject.other Diversitat animal ca
dc.subject.other Natura de la ciència ca
dc.title L’evolució humana a les ciències de secundària, una necessitat. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:50:32Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics