Gestió del dol a l’aula de secundària. Una proposta d’intervenció educativa.

Show simple item record

dc.contributor Santmartí Angulo, Patricia
dc.contributor.author Tur Coll, Maria Irene
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-26T12:46:20Z
dc.date.available 2025-03-26T12:46:20Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169624
dc.description.abstract [cat] En la societat actual, la mort és un tema tabú i de la que sovint s’evita parlar especialment amb els més petits, ja que es té la creença que així se’ls protegeix de conceptes que poden ser dolorosos i traumàtics per ells. Dintre de l’àmbit educatiu, la mort és un terme poc treballat i poc present a les aules i no ha sigut fins als darrers anys que s’ha començat a parlar del tema de manera incipient. Tot això implica què, no s’està preparant els nins, nines i adolescents a entendre la mort com un fet necessari, inevitable i natural. Però, tenint en compte que la mort és inherent a la vida, es considera fonamental que el currículum educatiu incorpori estratègies per afrontar processos de dol i eines per a gestionar les emocions que aquestes situacions generen. Per aquest motiu, el següent treball elaborat a partir d’una fonamentació teòrica de l’estat en qüestió i una revisió bibliogràfica, pretén dissenyar una proposta d’intervenció educativa amb relació a la gestió del dol a l’aula de l’alumnat de secundària ca
dc.description.abstract [eng] In today's society, death is a taboo subject and one that is often avoided, especially with children, as it is believed that this protects them from concepts that can be painful and traumatic for them. Within the field of education, death is a term that is little worked on and rarely present in classrooms and it has not been until recent years that the topic has begun to be discussed in an incipient way. All this implies that children and adolescents are not being prepared to understand death as a necessary, inevitable and natural fact. But, taking into account that death is inherent in life, it is considered fundamental that the educational curriculum incorporates strategies to deal with mourning processes and tools to manage the emotions that these situations generate. 5 For this reason, the following work, aims to design a proposal for an educational intervention in relation to the management of grief in the classroom of the students of secondary school en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Dol ca
dc.subject.other Mort ca
dc.subject.other Intervenció educativa ca
dc.subject.other Educació per a la mort ca
dc.title Gestió del dol a l’aula de secundària. Una proposta d’intervenció educativa. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:50:48Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics