dc.description.abstract |
[cat] Actualment, dins les aules trobam una gran diversitat existent, reflex de la
societat.
Aquest treball es basa en una recerca teòrica i en una investigació qualitativa
realitzada a un centre de secundària públic, a partir de l’observació i presa de
dades dels diferents membres del centre i dels alumnes del curs en qüestió, i
finalitza amb la proposta educativa, que està formada per una tasca, sobre els
continguts de la matèria, basada en diverses activitats amb una perspectiva
inclusiva.
Amb l’objectiu d’aconseguir una perspectiva inclusiva dins una aula de Biologia
i Geologia de secundària, concretament a 1r d’ESO, s’ha creat la següent
proposta pedagògica, que combina dos factors de gran rellevància en
l’aprenentatge de l’alumnat: d’una banda, el compliment de les pautes del
Disseny Universal d’Aprenentatge (DUA) i, d’altra banda, el model de
col·laboració docent basat en el suport dins l’aula, entre membres del mateix
departament.
El propòsit d’utilitzar aquestes estratègies és millorar l’atenció de l’alumnat amb
Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE) en aquesta matèria,
mitjançant el suport dins l’aula; i, com a conseqüència, millorar l’atenció de tot
l’alumnat i els seus aprenentatges gràcies a aquest factor, complementant-lo
amb les pautes del DUA.
Per poder implantar aquesta proposta és molt important conèixer les
característiques individuals i de grup de l'alumnat, donat que el context de
centre, de grup i d’alumnes serà essencial per poder adaptar correctament la
proposta. En aquest cas, la proposta està contextualitzada a una aula concreta,
de forma que està plantejada en funció del coneixement d’aquest grup classe i,
per tant, adaptat a les seves necessitats |
ca |