La col·laboració docent i el Disseny Universal d'Aprenentatge dins l'aula de Biologia i Geologia com a proposta pedagògica inclusiva a 1r d'ESO.

Show simple item record

dc.contributor Vecina Merchante, Carlos
dc.contributor.author Vich Sbert, Maria Antonia
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-28T11:25:59Z
dc.date.issued 2024-07-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169653
dc.description.abstract [cat] Actualment, dins les aules trobam una gran diversitat existent, reflex de la societat. Aquest treball es basa en una recerca teòrica i en una investigació qualitativa realitzada a un centre de secundària públic, a partir de l’observació i presa de dades dels diferents membres del centre i dels alumnes del curs en qüestió, i finalitza amb la proposta educativa, que està formada per una tasca, sobre els continguts de la matèria, basada en diverses activitats amb una perspectiva inclusiva. Amb l’objectiu d’aconseguir una perspectiva inclusiva dins una aula de Biologia i Geologia de secundària, concretament a 1r d’ESO, s’ha creat la següent proposta pedagògica, que combina dos factors de gran rellevància en l’aprenentatge de l’alumnat: d’una banda, el compliment de les pautes del Disseny Universal d’Aprenentatge (DUA) i, d’altra banda, el model de col·laboració docent basat en el suport dins l’aula, entre membres del mateix departament. El propòsit d’utilitzar aquestes estratègies és millorar l’atenció de l’alumnat amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE) en aquesta matèria, mitjançant el suport dins l’aula; i, com a conseqüència, millorar l’atenció de tot l’alumnat i els seus aprenentatges gràcies a aquest factor, complementant-lo amb les pautes del DUA. Per poder implantar aquesta proposta és molt important conèixer les característiques individuals i de grup de l'alumnat, donat que el context de centre, de grup i d’alumnes serà essencial per poder adaptar correctament la proposta. En aquest cas, la proposta està contextualitzada a una aula concreta, de forma que està plantejada en funció del coneixement d’aquest grup classe i, per tant, adaptat a les seves necessitats ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Biologia ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Suport ca
dc.subject.other DUA ca
dc.title La col·laboració docent i el Disseny Universal d'Aprenentatge dins l'aula de Biologia i Geologia com a proposta pedagògica inclusiva a 1r d'ESO. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:50:53Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics