dc.contributor |
Vives Barceló, Margarita |
|
dc.contributor.author |
Vallespir Jaume, Maria Margalida |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-28T13:12:08Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169657 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els conflictes formen part del nostre dia a dia i poden sorgir en qualsevol àmbit
de la nostra vida, per tant, l’educatiu no en queda exclòs. Aquest, es pot convertir
en una oportunitat d’aprenentatge i de creixement personal de les parts
implicades, si se’n fa una gestió positiva. L’objectiu és conèixer quin paper té la
comunicació dins la prevenció i gestió positiva de conflictes; així com, el paper
de la comunicació no violenta en la gestió de conflictes i la millora de les relacions
interpersonals.
S’ha realitzat una recerca bibliogràfica consultant les bases de dades de
WoS, SCOPUS, EBSCO i Dialnet, i les bases de dades de Blueprints i Erasmus
+ pel desenvolupament de la proposta del programa de prevenció.
La proposta de programa de prevenció s’ha enfocat a l’alumnat, tutors i famílies
de 1r ESO amb l’objectiu de promoure l’adquisició d’estratègies i habilitats
necessàries per a comunicar-se de forma no violenta i posar-ho en pràctica en
situacions de conflicte; seguint els components de la comunicació no violenta:
observació, sentiments, necessitats i petició de Rosenberg (2015).
Les conclusions més llevants extretes són la rellevància del diàleg i la
importància de treballar la comunicació per adquirir les competències socials i
comunicatives per a l’òptim gestió del conflicte. Els beneficis que pot tenir la
comunicació no violenta i el seguiment del seu procés a l’hora d’adquirir les
habilitats claus per a la gestió positiva d’un conflicte i per a establir relacions
sanes, sòlides i basades en la confiança. Finalment, el paper important que té
l’orientador/a en la creació, disseny i impulsor de projectes i programes amb
l’objectiu de promoure una convivència positiva, necessària per a la creació d’un
espai segur i de confiança pel desenvolupament integral de l’alumnat |
ca |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Conflicte escolar |
ca |
dc.subject.other |
Comunicació |
ca |
dc.subject.other |
Gestió de conflictes |
ca |
dc.subject.other |
Comunicació no violenta |
ca |
dc.subject.other |
Orientació educativa |
ca |
dc.title |
La comunicació no violenta com a eina per a la prevenció i la gestió positiva de conflictes. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:50:55Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2100-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|