[cat] En l'adolescència la música sovint esdevé una passió, mentre que les
matemàtiques poden generar desinterès o fins i tot rebuig. Aquest treball pretén
profunditzar en aquesta dualitat, proposant la música com a pont per implicar
l’alumnat en l'aprenentatge matemàtic.
Per dur a terme la proposta, es pretén investigar la unió entre educació musical
i les competències matemàtiques a l’alumnat de secundària, amb l'objectiu de
determinar si l'estudi de la música pot influir positivament en el seu rendiment
matemàtic.
El treball s’inicia amb la presentació d’un estudi on s’analitza per què l’ésser
humà experimenta un plaer innat en l’escolta de música. A continuació
s’aprofundeix en la relació que va establir Pitàgores entre música i
matemàtiques, per seguir amb l’exposició de la teoria de les intel·ligències
múltiples, enfocada en la intel·ligència musico-matemàtica. Es continua amb
l’exposició d’un estudi empíric realitzat a alumnat de secundària on s’evidencia
la millora del rendiment matemàtic quan s’implica la música. La primera part
conclou amb la revisió d’un estudi on es presenten una sèrie de propietats que
confirmen l’evidència que les matemàtiques són un llenguatge universal, però
amb un to musical.
La segona part d’aquest treball proposa una sèrie d'activitats i tallers
interdisciplinaris dissenyats per a ser implementats a l’educació secundària, on
es cercarà l’apropament de l’alumnat a les matemàtiques per millorar el seu
rendiment a través de l'ús de la música