dc.contributor |
Vives Barceló, Margarita |
|
dc.contributor.author |
Pillonetto, Josefina |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-31T09:16:56Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-09 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169662 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball parteix d’un estat de la qüestió on es pot apreciar la importància
de la cura i l’autocura docent per a millorar el benestar emocional docent a
l’Educació Secundària Obligatòria.
Després de l’anàlisi de diferents conceptes com la cura i l’autocura docent, la
resiliència, el benestar emocional, el burnout docent i altres, la recerca mostra
programes basats en l’evidència científica sobre el benestar docent i,
paral·lelament, on es pot contextualitzar una possible proposta educativa.
Arran de les dades trobades a l’estat de la qüestió, es proposa un programa
educatiu contextualitzat en la LOMLOE i el Decret 121/2010 que regula els
plans de convivència de les Illes Balears. Sense oblidar-se del Decret 112/2006
i el Decret 39/2011 que regulen la Diversitat, la resolució del conseller
d’Educació i Formació Professional de dia 24 de maig de 2023 i la Resolució de
la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora
Educativa i del director general de Personal Docent i Centres Concertats de dia
17 de maig de 2024.
Amb la proposta de programa es pretén promoure i millorar el benestar docent
a secundària mitjançant diverses sessions informatives, reflexives i pràctiques
destinades a docents de l’educació secundària i de manera indirecta, a
l’alumnat i tota la comunitat educativa. Segons indiquen diferents fonts, la figura
d’orientació educativa és primordial per aconseguir aquest objectiu i així ho
transmet el programa. Pel que fa a l’avaluació és contínua i consta
d’instruments com rúbriques i enquestes |
ca |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Cura |
ca |
dc.subject.other |
Autocura |
ca |
dc.subject.other |
Benestar emocional docent |
ca |
dc.subject.other |
Orientació educativa |
ca |
dc.subject.other |
Educació Secundària Obligatòria |
ca |
dc.title |
Cuidar a qui cuida: cura i autocura docent a secundària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:50:56Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2100-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|